یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس فعلی اکوواس خواستار حمایت بیشتر جهانی از عملیات نظامی در مالی شد.

ECOWAS

اعضای اکوواس همچنین زمان اعزام نیرو به کشور آفریقایی مالی را جلو انداختند.

الحسن اواتارا ،رئیس جمهوری ساحل عاج در ابتدای اجلاس اضطراری سران کشورهای عضو جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا که در ابیجان پایتخت اقتصادی ساحل عاج برگزار شد، خواستار مشارکت فعالانه جامعه بین الملل و حمایت از فرانسه و دولت  مالی  شد.

کشورهای عضو این نهاد آفریقایی می بایست زودتر از آنچه که قبلا در نظر گرفته شده بود، به مالی نیرو اعزام کنند. تصمیم‌های اتخاذ شده در این اجلاس باید به مرحله اجرا در بیایند. به این معنی که کشورهای افریقایی که قبلا برای اعزام نیرو به مالی اعلام آمادگی کرده بودند و ارقامی را نیز در این رابطه اعلام کرده بودند، این نیروها را به مالی اعزام کنند.

نیجریه به اعزام هزار و 200 نیرو، توگو و سنگال هر کدام 500 نیرو، گینه بیسائو و نیجر نیز به اعزام صدها نیرو به مالی متعهد شده اند. اما در حال حاضر تنها 150 نیرو از نیجریه و 100 نیرو از توگو به مالی اعزام شده اند. 30 نیروی نظامی از بنین نیز در راه مالی هستند.

چاد که عضو این نهاد آفریقایی نیست در چهارچوب مبارزه باتروریسم تصمصم گرفته است دوهزار نیروی نظامی به مالی اعزام کند. البته تاکنون یک 150 سرباز به این کشور اعزام کرده است. رواندا نیز شنبه برای اعزام سرباز به کشور مالی اعلام آمادگی کرده است. 

  بحث در خصوص نحوه تامین هزینه‌ها و مکانیسم مربوط به آن و تعیین محل تامین بودجه نیز در دستور کار اجلاس ابیجان قرار داشت.

کد خبر 198386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز