مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از بوتاکس را برای درمان مبتلایان به مثانه بیش‌فعال مورد تایید قرار داد.

به گزارش نیویورک تایمز این سازمان تجویز بوتاکس، داروی ضدچروک ساخت شرکت آلرگان، را برای درمان بزرگسالان دچار بی‌اختیاری ادراری ناشی از مثانه بیش فعال هستند و به داروی دیگر پاسخ نمی‌دهند یا این داروها را تحمل نمی‌کنند، تایید کرده است.

برای درمان این عارضه، بوتاکس به درون عضله مثانه تزریق می‌شود تا با شل کردن آن توانایی ذخیره ادرار بوسیله آن را افزایش دهد. تزریق بوتاکس در حین سیتوسکوپی، آندوسکوپی مثانه، انجام می‌شود.

بررسی‌های بالینی نشان داده‌اند که تزریق بوتاکس به مثانه می‌تواند به طور قابل‌توجهی باعث کاهش بی‌اختیاری ادراری در مبتلایان به مثانه بیش‌فعال شود. پس از یک بار تزریق بوتاکس به مثانه، در صورت کاهش تاثیرات درمانی، می‌توان درمان با آن را تکرار کرد، اما دست کم باید 12 هفته فاصله زمانی بین دو بار درمان وجود داشته باشد.

داروی بوتاکس که از سم باکتریایی بوتولینوم ساخته شده است و باعث شل شدن عضلات می‌شود، در ابتدا برای رفع چین و چروک‌های پوستی در صورت مورد تایید قرار گرفت، اما در طول سال‌های اخیر برای درمان بیماری‌های دیگری از جمله میگرن مزمن، تعریق بیش از حد، پریدن پلک و انواع خاصی از سفتی عضلانی هم به کار رفته است.

کد خبر 198499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز