همشهری آنلاین: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از برنامه کاهش 46 هزار نیروی خود در راستای مصوبه کنگره آمریکا برای کاهش هزینه‌ها خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اشپیگل، در ادامه سیاست‌های دولت آمریکا برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، وزارت دفاع آمریکا نیز اقدام به تعدیل ده‌ها هزار نیروی خود می‌کند.

بر این اساس، کاهش هزینه‌های نیروی دریایی و هوایی ارتش آمریکا به بهای بیکار شدن 46 هزار نفر از نیروهای این وزارتخانه تمام می‌شود که عمدتاً جزو کارکنان ساعتی و قراردادی پنتاگون هستند.

اشتون کارتر، قائم مقام وزیر دفاع آمریکا با اعلام این خبر، از برنامه این وزارتخانه برای کاهش هزینه به دلیل کاهش بودجه نیروی دریایی و هوایی ارتش خبر داد.

بر این اساس، مقامات پنتاگون تنها تا اول فوریه برای ارائه طرح تعدیل نیروهای خود زمان دارند و یک هفته پس از این تاریخ نیز کارتر برنامه درازمدت کاهش هزینه‌ها را ارائه می‌کند.

طبق مصوبه کنگره آمریکا در سال 2011 پنتاگون موظف شده است ظرف 10 سال آینده 487 میلیارد دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند. در صورتی که این وزارتخانه تا مارس امسال اقدامی در این زمینه انجام ندهد، کاهش 45 میلیارد دلاری هزینه‌ها نیز به این مبلغ افزوده خواهد شد.

کد خبر 199090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز