همشهری آنلاین: فرماندار ورزقان با بیان بارش نیم متر برف در منطقه زلزله‌زده ورزقان اظهار کرد: ارتفاع برف در خود ورزقان بیش از نیم متر است که این میزان در روستاها و مناطق کوهستانی بیش از این خواهد بود.

برف در منطقه ورزقان

به گزراش فارس فروغ از باز بودن مسیرهای اصلی این شهرستان خبر داد و گفت: مسیرهای کوهستانی، فرعی و راه‌های روستایی مسدود است.

فروغی مسیر راه‌های نظیر خین‌رود، کیرنجان، برازین و چند روستای دیگر را بسته اعلام کرد و گفت: تلاش برای مسیرگشایی راه‌های اصلی با توجه به ادامه بارش‌ها ادامه دارد و بعد از تحقق این امر بازگشایی سایر مسیرها در برنامه قرار خواهد گرفت.

وی پیش‌بینی کرد، تمام مسیرهای اصلی و فرعی تا پایان امروز ( سه‌شنبه 10 بهمن) بازگشایی شود و سپس اکیپ‌های برای بازگشایی مسیر روستاهای کوهستانی اشاره شده بسیج شوند که در صورت مناسب بودن هوای جوی تا فردا تمام مسیرها بازگشایی می‌شود.

فروغی در مورد زلزله 4.5 ریشتری دیشب نیز گفت: خوشبختانه این زلزله خسارتی را در پی نداشته است.

دیشب زلزله‌ای به قدرت 4.5 ریشتر ساعت 23 و 8 دقیقه و 17 ثانیه ورزقان در آذربایجان‌شرقی را لرزاند.

این زلزله در 4 کیلومتری عمق زمین با کانون ورزقان به ثبت رسیده و بعد از آن نیز چند پس لرزه در این منطقه رخ داده است.

 زلزله 6.2 ریشتری بیست و یکم مرداد امسال در ورزقان و اهر موجب خسارات فراوانی در منطقه ارسباران شد و بعد از این زمین لرزه بیش از 3 هزار پس لرزه در این منطقه رخ داده که تعدادی از این زمین لرزه‌ها بالای چهار ریشتر و پنج ریشتر بوده است.

کد خبر 199441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز