همشهری آنلاین: رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند کیم جونگ اون، رهبر این کشور خطوط راهنمای تقویت نیروهای مسلح و دفاع از این کشور را تعیین کرده است.

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، خبرگزاری KCNA  کره شمالی خبر داد، کیم دستورات خود را در یک سخنرانی "مهم" در نشستی با کمیسیون مرکزی ارتش حزب کارگری صادر کرده است.

در این گزارش اعلام شد، علاوه بر مسایل سازمانی، بازسازی ظرفیت ارتش نیز مطرح است. جزییات بیشتری در این باره منتشر نشده است. با این حال، این گزارش نشانی از آن محسوب می‌شود که کره شمالی هر زمان ممکن است سومین آزمایش اتمی خود را انجام دهد.

کره شمالی در ماه ژانویه تلاش اتمی و همچنین آزمایش‌های موشکی دیگر را در اعتراض به تشدید تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور اعلام کرد.

شورای امنیت سازمان ملل تصمیم به تحریم این کشور را بابت پرتاب موشکی در ماه دسامبر گرفت. در نخستین آزمایش اتمی کره شمالی در سال 2006 و سال 2009، عالی ترین مجمع تصمیم گیر سازمان ملل تحریم ها علیه این کشور را تشدید کرد.

نیروهای مسلح آمریکا و کره جنوبی در همین حال رزمایش دریایی مشترکی را در سواحل شرقی شبه جزیره کره برنامه ریزی کرده اند. کره شمالی این رزمایش را محکوم و آن را آماده باش برای حمله توصیف کرده است.

کد خبر 199994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز