پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پارلمان رومانی به دلیل آنچه که سواستفاده از قانون اساسی عنوان شده رئیس جمهور این کشور را از مقام خود معلق کرد.

به گزارش یورو نیوز، اکثر نمایندگان و سناتور‌های پارلمان رومانی به تعلیق ترایان باسسکو رئیس جمهور رومانی از مقام خود رای داده‌اند.

کمیسیونی که حزب سوسیال دموکرات رومانی (از احزاب مخالف دولت) از آن حمایت می‌کند، باسسکو را متهم به انجام اقداماتی غیر قانونی نظیر صدور دستورغیر قانونی شنود مکالمات تلفنی و انتقاد از قضات دستگاه قضایی این کشور کرده است.

تصمیم به تعلیق رئیس جمهور از مقام خود به آن معنا خواهد بود که طی مدت زمانی یک ماهه جهت تصمیم گیری درباره استیضاح باسسکو، باید یک همه پرسی در رومانی برگزارشود.

اگر باسسکو همانگونه که ادعا کرده از مقام خود کناره گیری کند.به فاصله سه ماه از استعفای رییس جمهور،  انتخابات جدید و زود هنگام ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

این گمانه زنی‌های درحالی در محافل سیاسی رومانی جریان دارد که دادگاه قانون اساسی رومانی رئیس جمهور را از اتهامات مطروحه مبرا کرده است.با این حال احزاب مخالف دولت براین باورند که قضات این دادگاه برای تبرئه کردن رئیس جمهور تحت فشار قرار گرفته بودند.

کد خبر 20002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز