همشهری آنلاین: پخش تصاویر رمزگشایی شده تهیه شده توسط هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) RQ-170 آمریکا که سال گذشته به دست متخصصان ایرانی به زمین نشست بازتاب وسیعی در رسانه های منطقه و جهان داشت.

 پهپاد اسکن ایگل

ایسنا نوشت: این تصاویر چهارشنبه شب در مستند تلویزیونی «شکار طبس» به نمایش درآمد که به شکار پهپاد پیشرفته آمریکایی RQ-170 و رمز گشایی اطلاعات آن اختصاص داشت.

خبر انتشار تصاویر رمزگشایی شده پهپاد که یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی قندهار را نشان می‌دهد، انعکاس وسیعی در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف منطقه و جهان داشته است. در خبرها و گزارش‌های رسانه‌های خارجی، علاوه بر تصاویر رمزگشایی شده به اظهارات فرمانده نیروی هوافضای سپاه که در این مستند به نمایش درآمده و همچنین تصاویر به نمایش درآمده از «خط تولید» یک نوع هواپیمای شناسایی آمریکایی به اسم «اسکن ایگل» که چند نمونه از آن توسط متخصصان ایرانی به دام افتاده توجه شده است.

تحلیل گران نمایش این تصاویر رمزگشایی شده را نشان دهنده توان بالای متخصصان ایرانی می‌دانند. تحلیلگران نظامی پس از به زمین نشاندن پهپاد آمریکایی توسط متخصصان ایرانی گفته بودند حتی اگر ایرانی‌ها به این موفقیت دست یافته باشند توان رمزگشایی اطلاعات پهپاد را نخواهند داشت؛ ادعایی که با نمایش این تصاویر بطلان آن ثابت شده است.

کد خبر 200638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز