همشهری آنلاین:ِ بشار اسد رییس جمهوری سوریه از نقش مهم کلیسای ارتدکس در تحکیم و تثبیت وحدت ملی در رویارویی با حملاتی که سوریه امروز با آن دست و پنجه نرم می کند، قدردانی کرد.

بشار اسد از نقش کلیسای ارتدکس در تحکیم وحدت ملی قدردانی کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا از دمشق، روزنامه های سوریه در شماره روز سه شنبه نوشتند که بشار اسد در دیدار با ˈیوحنای یازجی دهمˈ اسقف کلیساهای ارتدکس شرق روم، از توجه وی به وحدت ملی و نیز نقشی که در این زمینه ایفا می کند، تشکر کرد.

روزنامه های سوری نوشتند که بشار اسد ضمن تبریک به ˈیوحنای یازجی دهمˈ به سبب انتصابش به عنوان اسقف کلیسای های ارتدکس شرق روم و آرزوی موفقیت برای او، بر نقش حساس ومهم این کلیسا در نشر و ترویج پیامهای خیر، دوستی و انسانی به سراسر دنیا و به ویژه سوریه تأکید کرد.

اسقف کلیساهای ارتدکس نیز در این دیدار اظهار داشت که اطمینان دارد سوریه بحران کنونی را پیروزمندانه پشت سر خواهد گذاشت.

وی ضمن تأکید بر اهمیت اتحاد و یکپارچگی ملت سوریه در رسیدن به این پیروزی، ابرازامیدواری کرد که هر چه سریعتر سوریه از این بحران خارج شود و صلح، ثبات و امنیت سراسر این کشور را همچون سابق، فرا گیرد.

یوحنای یازجی دهم تاکید کرد: همه سوریها یک خانواده هستند و هرچه شرایط سخت تر و فشار بیشتر شود، ملت سوریه همچنان ملتی پکپارچه خواهد ماند.

طرفداران بشار اسد علیه تروریسم در دمشق تجمع کردند

طرفداران نظام حاکم بر سوریه روز سه شنبه با برگزاری تجمعی علیه تروریسم، شعارهایی علیه اقدامات تروریستی دراین کشور سر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تجمع مقدمه تظاهرات گسترده ای علیه اقدامات تروریستی است که قرار است سه شنبه آینده در یکی از میدان های اصلی در مرکز دمشق با شعار ˈما ایستاده ایم و با تروریست ها مقابله می کنیمˈ برگزار شود.

ˈزهره عثمانˈ یکی از دختران حاضر در این تجمع که پیش از ظهر روز سه شنبه در میدان ˈالسبع بحراتˈ در دمشق برگزار شد، گفت: ˈما خواهان امنیت و ثبات در کشور هستیم و این حق ملت سوریه نیست که شاهد چنین حوادث مرگباری باشندˈ.

وی توضیح داد، قرار بود امروز تظاهرات گسترده ای علیه اقدامات تروریستی برگزار شود، اما از ما خواسته شد به منظور اتخاذ تدابیر امنیتی مناسب، این تظاهرات به سه شنبه آینده موکول شود.

تجمع کنندگان در این مراسم در تأیید و حمایت نظام حاکم بر سوریه با در دست داشتن تصاویری از بشار اسد، شعارهایی تحت عنوانˈ ما اسد را می خواهیمˈ، ˈما به میدان ها می آییم و از انفجارها نمی ترسیمˈ، ˈشهید پشت شهید می دهیم ولی اسد را تنها نمی گذاریمˈ سر دادند.

یکی دیگر از جوانان شرکت کننده در این تجمع گفت: ˈما آمدیم به خاطر موضع ملی که بشار اسد در قبال تروریست ها اتخاذ کرده است، به وی تبریک بگوییمˈ.

وی گفت: ما می خواهیم همه ترویست ها از بین بروند تا آرامش به کشور ویران شده مان بازگردد.

طرفداران اسد از ماه های اول آغاز درگیری ها از مارس2011 میلادی تاکنون، چندین تظاهرات در حمایت و تأیید نظام بشار اسد در دمشق برگزار کرده اند.

کد خبر 201178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز