هیأت وزیران میزان عیدی کارمندان دولت برای امسال را اعلام کرد که بر این اساس هر‌ کارمند مبلغ 402 هزار و500 تومان عیدی می‌گیرد که همزمان با حقوق بهمن‌ماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، براساس مصوبه هیأت وزیران میزان پاداش آخر سال بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه، از‌کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث و مستخدمین متوفی مشمول صندوق‌های بازنشستگی همان عیدی کارمندان خواهد بود.

استقراض2.5میلیارد دلاری دولت

قائم‌مقام صندوق توسعه ملی هم درخصوص تأمین منابع مالی عیدانه از این صندوق، گفت: این پول به‌عنوان قرض و طبق دستور رئیس‌جمهور در اختیار دولت قرار می‌گیرد؛ در بودجه هم دیده می‌شود که طی سه سال به صندوق بازگردانده شود. به گزارش ایسنا، محمد قاسم حسینی خاطرنشان کرد: برای تأمین عیدانه بالغ بر2.5میلیارد دلار به دولت قرض داده خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تأمین منابع مالی این صندوق از محل درآمدهای حاصل از فروش نفت، میعانات گازی و فراورده‌های نفتی، درصورت کاهش فروش این محصولات، در تأمین منابع مالی مشکل ایجاد می‌شود. حسینی در عین‌حال تصریح کرد: اگر فروش نفت با کاهش مواجه شود، طی دو سه سال آینده، ممکن است به‌ لحاظ منابع مالی دچار مشکل شویم.

کد خبر 201380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز