شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: باوبا و جورجیو ناپولیتانو دیدار و درباره تشکیل پیمان تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و آمریکا گفت‌وگو کردند.

obama-napolitano

جورجیو ناپولیتانو، رئیس جمهور ایتالیا در دیدار با باراک اوباما در کاخ سفید گفت پیمان تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا کاملا ضروری است.

بنا به گزارش بلومبرگ، ناپولیتانو بااشاره به ضرورت تشکیل پیمان تجارت آزاد گفت: پیشرفت در این زمینه باید ادامه و توسعه یابد زیرا ایتالیا ، اتحادیه اروپا و فکر می کنم تمام جهان به آن نیاز دارند.

اوگفت: سران اروپا و آمریکا در بروکسل و واشنگتن موضوع پیمان تجارت آزاد را اعلام کردند و ما اکنون در مرحله شروع گفت‌وگوها قرار داریم . اعتقاد من این است با تغییری که در روابط بین‌الملل در سطح جهان روی داده است به هیچ وجه اهمیت این پیمان را کم‌رنگ نمی‌کند بلکه این پیمان موجب ایجاد انگیزه جدید برای ما می‌شود تا یبشتر فعال باشیم و رقابت کنیم.

باراک اوباما نیز در باره این دیدار گفت: ما درباره اهمیت رابطه اروپا و آمریکا و تقویت دوستی و ارتباط بین مردم آمریکا و ایتالیا صحبت کردیم. من این هفته در سخنرانی سالیانه خود علاقه و نیت خود را برای توافق تجارت آزاد بین آمریکا و اروپا اعلام کردم که مورد علاقه رئیس جمهور ایتالیا نیز هست.

کد خبر 201577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز