یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان بهداشت جهانی (WHO) پس از کشف در مجموع 12 مورد، درباره شیوع ویروس شبه سارس در سراسر جهان هشدار داد.

خبرگزاری اتریش از ژنو و لندن گزارش داد، این سازمان در ژنو اعلام کرد به دلیل وضع کنونی و بر مبنای اطلاعات دریافت شده از دولت‌های عضو می‌خواهد به دقت موارد ناراحتی‌های تنفسی را معاینه کنند.

روز جمعه مقامات بهداشت و سلامت انگلیس اعلام کردند سومین نفر از یک خانواده به ویروس موسوم به کورونا (Coronavirus) مبتلا شده است.

بنا به اعلام آنها این بیمار در معرض تهدید جانی نیست. نخستین عضو این خانواده که به ویروس مبتلا شده بود، پیش از بیماری به خاورمیانه و پاکستان سفر کرده بود. اما دو عضو دیگر این خانواده سفری نداشته‌اند. از 12 مورد ثبت شده ابتلا به ویروس، تاکنون پنج نفر جان باخته‌اند - سه نفرشان در عربستان و دو نفر دیگر در اردن بودند.

ویروس‌های کورونا اغلب عامل سرماخوردگی محسوب می‌شوند. این ویروس‌ها می‌تواند موجب بیماری‌های شدید ریوی همچون سارس شوند. در اپیدمی سارس در سال 2003 در سراسر جهان حدود 8000 نفر به این بیماری مبتلا شدند و این بیماری به مرگ حدود 800 نفر انجامید. مبدا این بیماری چین بود.

سازمان بهداشت جهانی اکنون توصیه می‌کند بیمارانی که با سوزش‌های بی‌دلیل ریوی مواجهند یا دچار بیماری‌های پیچیده تنفسی شده‌اند و دارو روی آنها اثر نمی‌کند، باید تحت معاینه ابتلا به ویروس کورونا قرار گیرند.

بنا به اعلام این سازمان، با وجود نشانه‌هایی دال بر امکان انتقال ویروس از انسان به انسان، هنوز این فرضیه اثبات نشده است.

کد خبر 201787
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز