یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بخش یونانی‌نشین قبرس یک هفته بعد از انجام دور اول، یکشنبه 6 اسفند آغاز شد.

 به نظر می رسد پیروزی نامزد حزب راست میانه در این انتخابات تقریبا حتمی است.
در این انتخابات نیکوس آناستاسیادس،رئیس‌جمهور فعلی و  نامزد حزب راست میانه «اتحاد دموکراتیک» قصد دارد پس از پیروزی در انتخابات بلافاصله مذاکره برای بسته چند میلیارد دلاری نجات اقتصادی این کشور را آغاز کند.
نیکوس آناستاسیادس در دور دوم انتخابات با استاوروس مالاس 45 ساله رهبر حزب کمونیست  رقابت خواهد کرد.
بنا به گزارش واحد مرکزی خبر، در دور نخست انتخابات آناستاسیادس 66 ساله ،45 درصد آرا را به دست آورد و با پیروزی یک مرحله‌ای در انتخابات فاصله کمی داشت. این درحالی بود که مالاس که سابقه تصدی وزارت بهداشت را دارد 27 درصد آرا را به‌دست آورد.
نخستین چالش پیروز این انتخابات مذاکره درباره بسته 17.5میلیارد یورویی نجات اقتصادی با نمایندگان کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و نیز صندوق بین‌المللی پول خواهد بود. هدف از ارائه این بسته نجات بانک‌های قبرس است که به علت سرمایه‌گذاری‌های نامناسب در یونان زیان‌های سنگینی متحمل شده‌اند.
انتظار می‌رود سران منطقه یورو در نیمه دوم ماه مارس درباره این بسته تصمیم‌گیری کنند زیرا نقدینگی قبرس به‌سرعت درحال اتمام است.
دولت جدید قبرس همچنین وظیفه دارد سرمایه‌گذاران را قانع کند این کشور مامن مالیاتی طبقه حاکم روسیه نخواهد بود و نگرانی‌هایی که درباره پول‌شویی در این کشور مطرح می‌شود بی‌پایه و اساس است.
در این انتخابات یک هزار و 139 شعبه اخذ رای در قبرس و خارج این کشور از ساعت هفت صبح به وقت محلی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و رای گیری تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت. 545هزار نفر از واجدان شرایط برای شرکت در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

کد خبر 202795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز