گروه شهری: نخستین کنفرانس ملی «اکو شهر ایران 1404» 16اسفند‌ماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود.

محمدهادی حیدرزاده، رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار در نشست خبری این کنفرانس تصریح کرد: با عنایت به توسعه شهر‌نشینی و تمرکز حجم زیاد جمعیت در شهرها هم‌اکنون رویکرد به شاخص‌های زیست‌محیطی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و دولت‌های محلی به موضوع محیط‌زیست توجه جدی دارند. به همین دلیل در شاخص‌های عملکرد محیط‌زیست کشورها شاخص عملکرد شهرها بسیار مهم است.

رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار در ادامه با بیان اینکه این عامل نشان می‌دهد که شوراهای شهر و مدیریت شهر‌ی باید به موضوع شاخص‌های زیست‌محیطی شهرها توجه بیشتری داشته باشند گفت: این موضوع کاملاً با ارتقای کیفیت زندگی در شهرها مرتبط است زیرا هرچه این شاخص بالاتر باشد کیفیت زندگی مطلوب‌تر می‌شود و سایر خدمات در حوزه مدیریت شهری معنا پیدا می‌کند.

در همایش اکو شهر ایران 1404 شاخص‌های یک ‌شهر زیست‌محیطی در چهار پارامتر فضای سبز، پسماند، تکنولوژی‌های نوین و زیبایی‌های بصری مورد بررسی قرار می‌گیرد و استادان مجرب دانشگاه و کارشناسان و متخصصان امور شهری و سازمان‌های مردم نهاد، آخرین تجارب خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. حیدرزاده گفت: شهر‌های داخلی ما به تازگی در این راه گام برداشته‌اند و این همایش یک تحرک جدید در رعایت الزامات محیط‌زیست شهری در مدیریت شهر‌ی است.

کد خبر 203261
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز