گروه شهری: برنامه‌های نوروزی مدیریت شهری از سوی سخنگوی شهرداری تهران تشریح شد.

نوروز

محمدهادی ایازی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیش‌بینی کرد در ایام تعطیلات نوروزی با توجه به کاهش سفرهای خارجی جمعیت بیشتری شهر تهران را برای سفر برگزینند زیرا واقع شدن شهر تهران در دامنه‌های جنوبی البرزو دماوند و لطافت آب وهوای این شهر در روزهای بهاری تهران را به یکی از نقاط مهم جاذب سفر در کشور تبدیل خواهد کرد.

به همین دلیل شهرداری تهران ویژه برنامه‌های متعدد و متنوعی برای ارائه به مسافران نوروزی تدارک دیده است و درنظر دارد برای خدمات رسانی بهتر به مسافران نوروزی تمامی نیروهای حوزه فرهنگی خود را به حالت آماده باش قرار داده و به تعطیلات نفرستد.
مهم‌ترین مناطقی که به‌دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی، زیارتی و. . . از نظر ایازی در روزهای نوروزی از سوی مسافران پایتخت مورد بازدید قرار خواهد گرفت، مناطق 1، 12و 20 هستند به همین دلیل شهرداری تهران با تدارک‌دیدن کالسکه‌های ویژه گردشگری، اتوبوس و میدل‌تور برنامه‌های گردشگری تدارک دیده است؛

همچنین متقاضیان تورهای گردشگری تهران می‌توانند با تماس با 137 از اطلاعات دقیق تورهای گردشگری مطلع شوند. علاوه براین در پایانه‌های اتوبوسرانی نیز به مسافران نوروزی بروشورهای راهنمای نقشه تهران و اماکن مذهبی و تاریخی پایتخت عرضه خواهد شد. علاوه براین مجوعه گالری‌ها، فرهنگسراها و سرای محلات، باغ موزه دفاع‌مقدس، باغ موزه قصر، برج میلاد و به‌طور کلی تمامی مجموعه‌های شهرداری در ایام نوروز برنامه‌های گسترده فرهنگی را برای هموطنان درنظر گرفته است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با توجه به کاهش 30تا 40درصدی قیمت بلیت برج میلاد در ایام نوروز 300هزار نفر فقط از برنامه‌های متتوع فرهنگی این مجموعه بازدید کنند.

همچنین رستوران گردان برج میلاد راه‌اندازی مجدد شده و مدیریت جدید آن با کاهش قیمت‌ها حداقل 10نوع از انواع دسر، سالاد وغذا را با منوی آزاد به قیمت 70هزار تومان به مشتریان عرضه می‌کند که می‌تواند به استقبال خوب شهروندان منجر شود.
سخنگوی شهرداری تهران همچنین با اشاره به اینکه تعطیلات نوروزی سال 92مصادف با دهه اول ایام فاطمیه است، تأکید کرد: برنامه‌های درنظر گرفته‌شده در ایام نوروز مطابق با شئونات این ایام ارائه خواهد شد. وی ضمن اشاره به تدارک زیرساخت‌های لازم برای اسکان مسافران نوروزی در بوستان‌های شهر تهران گفت:

در چارچوب مصوبات وزارت کشور در مورد چهارشنبه آخر سال عمل می‌کنیم بنابراین اگر توافقات لازم صورت گیرد شهرداری تهران برنامه‌هایی را در بوستان‌های سطح شهر به مناسبت این روز برگزار می‌کند اما به‌طور کلی موضع شهرداری تهران در قبال چهارشنبه آخر سال اقدامات پیشگیرانه برای امنیت شهروندان است.

بنابراین گزارش، یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت استقبال از نوروز،زیباسازی شهر، رفت و روب و توسعه فضای سبز است که به همین مناسبت حدود پنج میلیون لاله و هفت میلیون نهال درسطح شهر و منازل شهروندان کاشته خواهد شد.به گفته ایازی، همچنین در پنجشنبه آخر سال نیز کارکنان اتوبوسرانی، شرکت بهره‌برداری مترو و سازمان بهشت زهرا(س) در آماده باش 100درصد به‌سرمی‌برند؛ به‌عنوان مثال در مجموعه سازمان بهشت زهرا(س) اقداماتی همچون عطرافشانی مزار شهدا وغبارروبی مزار اموات به انجام خواهد رسید. وی درباره کاروان راهیان نور نیز گفت: شهرداری تهران توفیق این را دارد که با همکاری سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج در ایام نوروز شهروندان را از مناطق مختلف تهران توسط کاروان راهیان نور به مناطق جنگی اعزام کند بر این اساس هر روز از مناطق 22گانه پایتخت تعدادی از شهروندان به این مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

کد خبر 204050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز