یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دریافتند سطح کلسترول خون با فرا رسیدن فصل زمستان افزایش و با گرم شدن هوا کاهش می‌یابد.

high cholestrol

محققان برزیلی بر اساس تحقیقات جدید دریافتند سطح کلسترول خون در فصول مختلف تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر فیلیپ مور در دانشگاه کامپیناس برزیل اظهار کرد: هرچند مشخص نیست که این تغییرات منجر به خطر حمله قلبی و سکته مغزی شود ولی توصیه می‌شود افراد در زمستان، مراقب سطح کلسترول خون خود باشند چون ممکن است این تغییر موجب چنین خطراتی شود.

وی افزود: این تغییرات به دلیل تغییر در رژیم غذایی، فعالیت بدنی کم و کمبود ویتامین D به دلیل کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شود.

در زمستان، افراد غذاهای چرب وکالری بیشتری دریافت می‌کنند، فعالیت بدنی کمتری انجام می‌دهند و همچنین بیشتر مستعد ابتلا به آنفلوآنزا و سرما خوردگی هستند که تمامی این موارد بر سطح کلسترول تاثیر دارد.

تیم تحقیقاتی این مطالعه، اطلاعات بیش از 22 هزار و 700 نفر را در مرکز مراقبت‌های اولیه در کامپیناس برزیل جمع آوری کردند و دریافتند سطح لیپو پروتئین در زمستان به طور متوسط 7 میلی گرم در دسی لیتر است که این مقدار درمقایسه با تابستان 8 درصد افزایش یافته است.

در طول تابستان، چربی خوب (HDL) بدن حدود 9درصد افزایش و تری گلیسیرید حدود 5 درصد افزایش پیدا می‌کند و در مناطقی که در زمستان و تابستان تغییرات آب وهوایی زیادی دارند این تغییرات در کلسترول را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 204736
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز