همشهری آنلاین: جنبش 14 فوریه بحرین با تجلیل و تقدیر از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دفاع از حق مشروع ملت بحرین تاکید کرد: اگر مواضع بی بدیل آیت الله خامنه ای در دفاع از ملت بحرین نبود نیروهای آل سعود و مزدوران آل خلیفه و شبه نظامیان وابسته به آنها جنایاتی بس سنگین تر در حق بحرینی‌ها مرتکب می شدند.

جنبش 14 فوریه بحرین

جنبش هواداران انقلاب 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن به خبرگزاری فارس مخابره شده است از ملت بحرین به خاطر پاسخ به فراخوان اعتصاب عمومی در اعلام مخالفت با ادامه حضور نیروهای اشغالگر سعودی در خاک کشورشان قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدام ملت مبارز بحرین که در اعتصاب عمومی برای اعلام مخالفت با حضور نیروهای جنایتکار سعودی در کشورمان شرکت کردند، ارج می‌نهیم. اشغالگران سعودی طی دو سال گذشته به نسل کشی علیه ملت مظلوم بحرین دست زده و تظاهرات و راهپیمایی های آنها را که خواستار حقوق عادلانه و مشروع خود بودند سرکوب کردند.

در این بیانیه آمده است: ما دستان جوانان انقلابی بحرین را که همچنان در میدان مبارزه با ظلم و فساد و مزدوران آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها هستند، می‌فشاریم.

این بیانیه افزود: در چهاردهم مارس 2011 نیروهای اشغالگر سعودی با یورش به خاک کشورمان جوانان ما را به خاک و خون کشیدند و نظام آل سعود ادعا کرد که با دخالت در بحرین به دنبال ممانعت از دخالت ایران در بحرین بوده است با وجود اینکه ایران نیز می توانست برای دفاع از مظلومیت ملت بحرین در این کشور دخالت کند اما ایران به بحرین لشکرکشی نکرد و تظاهرات ملت بی سلاح را با تانک ها و خودروهای زرهی و هواپیماهای جنگی سرکوب نکرد.

جنبش 14 فوریه تاکید کرد:مداخله نظامی عربستان در بحرین با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی صورت گرفت با وجود اینکه همه اینها می دانند که چنین اقدامی نقض همه قوانین بین المللی و مغایر با اهدافی است که شورای همکاری خلیج فارس به خاطر آن تاسیس شده و نیروهای سپر جزیره را روی کار آورده است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای سپر جزیره مسئولیت دفاع از امنیت و سلامت کشورهای حوزه خلیج فارس را که مورد هجوم نظامی خارجی قرار گرفته باشند برعهده دارند در حالی که در بحرین بیش از 90 درصد مردم این کشور با برپایی تظاهرات خواستار آزادی، شرافت عزت و مقابله با استبداد و دیکتاتوری هستند.

بر اساس این بیانیه از جمله جنایات جنگی نظامیان سعودی در خاک بحرین هتک حرمت به مقدسات ملت بحرین از جمله تخریب مساجد حسینیه ها و قبور اولیای الهی و سوزاندن نسخه هایی از قرآن کریم و مشارکت در سرکوب انقلاب و حمله به روستاها و شهرهای این کشور و دستگیری هزاران تن از شهروندان و جوانان و شکنجه زندانیان است.

نیروهای اشغالگر سعودی در جریان تظاهرات گسترده مردمی بیمارستان السلمانیه را به پادگان نظامی مبدل کردند و طبقه ششم این بیمارستان را زندان انقلابیون و فعالان بحرینی قرار داده بودند و در آنجا آنها را شکنجه می کردند.

مردم بحرین هرگز ظلم و تجاوز نیروهای اشغالگر سعودی را از یاد نمی برند و خواستار خروج کامل این اشغالگران از خاک کشورشان هستند.

جنبش 14 فوریه تاکید کرد: نیروهای اشغالگر سعودی نیروهای تروریست و سرکوب گری هستند که ملت با ماندن آنها در خاکشان مخالف است.

در این بیانیه آمده است: ما بار دیگر با قدرت تمام اعلام می کنیم که با هر نقشه ای برای الحاق سیاسی بحرین به عربستان مخالفیم و بحرین برای همیشه کشورش مستقل باقی خواهد ماند و ملت آن در برابر نیروهای سعودی مقاومت خواهد کرد.

جنبش 14 فوریه از مواضع رهبر کبیر جمهوری اسلامی ایران و ولی امر مسلمین آیت الله خامنه ای به خاطر دفاع از حق ملت بحرین در مطالبه آزادی و عدالت قدردانی کرد و گفت:اگر مواضع بی بدیل آیت الله خامنه ای در دفاع از ملت بحرین نبود نیروهای آل سعود و مزدوران آل خلیفه و شبه نظامیان وابسته به آنها جنایاتی بس سنگین تر در حق بحرینی ها مرتکب می شدند.

جنبش 14 فوریه ادعای وزرای کشور، کشورهای عربی در جریان نشست اخیر خود در ریاض درباره حمایت ایران از انقلابیون بحرین را محکوم کرد و گفت: این ادعاهای نخ نمای کشورهای عربی پس از انقلاب های عربی در تونس، مصر، یمن و بحرین بیشتر شده است.

جنبش 14 فوریه بحرین تاکید کرد: وزرای کشورهای عربی وزرای تروریسم و صادر کنندگان تروریسم به بحرین یمن، مصر و تونس و به خصوص کشور مقاوم سوریه هستند. جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی بحرین دخالت نمی کند در حالی که عربستان مهد تروریست پروری است و دولت قطر نیز خود حامی تروریسم و ریخته شدن خون مردم بحرین، یمن و سوریه برای اجرای طرح های آمریکا، غرب، انگلیس و ریم صهیونیستی است.

در این بیانیه آمده است: آنچه که در سوریه در برابر چشم جهانیان جریان دارد و اینکه قطر کامیون کامیون سلاح و بمب به این کشور می فرستد تا علیه ملت سوریه مرتکب نسل کشی و جنایت جنگی شوند و نظام بشار اسد را سرنگون کنند خود نمونه کامل تروریسم بین المللی است که تحت نظارت سازمان ملل، شورای امنیت و اتحادیه عرب صورت می گیرد.

در پایان این بیانیه آمده است: ملت بحرین که با قدرت در اعتصاب عمومی دیروز شرکت داشت به نافرمانی مدنی و اعتصاب سراسری ادامه می دهد و در دسته های هزاران نفری به سوی میدان شهدا اللؤلؤةسابق خواهند رفت تا بگویند تا تحقق حقوق مشروع خود و خروج نیروهای اشغالگر سعودی ساکت نخواهند نشست.

کد خبر 205386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز