همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هشدار داد: در صورتی که فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا نشود، متوسط مصرف بنزین به بیش از 70 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

بنزین

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی کشکولی گفت: با وجود این ‌که هنوز تعطیلات نوروزی آغاز نشده است اما میانگین مصرف روزانه بنزین به بیش از 65 تا 66 میلیون لیتر رسیده است و احتمالا این رقم با آغاز تعطیلات به 100 میلیون لیتر در روز هم خواهد رسید.

به گفته‌ وی در صورتی که فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 92 اجرا نشود، مصرف بنزین با هفت درصد افزایش به بیش از 70 میلیون لیتر در روز خواهد رسید و این رقم برای گازوئیل 6 تا 7 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

کشکولی با اعلام این‌که کل گازوئیل توزیع شده در تهران استاندارد یورو 4 و 5 دارد، گفت: توزیع گازوئیل به این کیفیت در کلانشهر مشهد نیز آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مورد توزیع بنزین با استاندارد 4 و 5 نیز گفت: برای توزیع بنزین با این کیفیت منتظر خودروسازان برای تولید خودروهای متناسب با این نوع سوخت هستیم.

وی با بیان این‌که تاکنون دستوری مبنی بر پرداخت سهمیه بنزین نوروزی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام نشده است، گفت: بنزین فروردین‌ماه بدون تغییر در قیمت و حجم ساعت 24، 30 اسفند‌ماه در کارت‌های سوخت شارژ خواهد شد.

کشکولی با اشاره به اجرای سه مرحله‌ای طرح نظارت بر جایگاه‌های سوخت گفت: مرحله‌ی اول این طرح دوم تا ششم اسفند‌ماه انجام شد که طی آن سعی شد نازل‌ها و پمپ‌های از کار افتاده تعمیر شود.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تعطیلات نوروزی هیچ کدام از جایگاه‌های عرضه‌ی فرآورده‌های نفتی در سی.ان.جی غیرفعال نخواهد بود.

وی ادامه داد: مرحله‌ دوم طرح نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت از امروز آغاز شده است و تا 30 اسفند‌ماه ادامه خواهد یافت. هم‌چنین مرحله‌ی آخر این طرح نظارتی طی روزهای 9 تا 13 اسفند‌ماه عملیاتی می‌شود.

کشکولی با اشاره به این‌که تولید گاز مایع پالایشگاه امام خمینی شازند از 600 تن به 2000 تن افزایش یافته است، گفت: بر همین اساس تصمیم گرفتیم که تغییراتی در سبد سوخت کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: طبق تصمیمات گرفته شده قرار است سهم ال.پی.جی LPJ (گاز مایع) در سبد سوخت افزایش یابد چرا که علاوه بر افزایش تولید این فرآورده هزینه‌های ساخت جایگاه ال.پی.جی نسبت به جایگاه‌های سی.ان.جی کمتر است.هم‌چنین خطرات ال.پی.جی کمتر از سی.ان.جی است.

کد خبر 205524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز