همشهری آنلاین: مدیرکل مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت میزان بیمه خودروها از امسال براساس نسبت سرقت خودرو تعیین می‌شود.

مدیرکل مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی، نتایج حاصل از همایش ملی مبارزه با سرقت وسائط نقلیه را، نصب سیستم ردیابی قطعات توسط شرکت های سازنده خودرو و تعیین میزان بیمه براساس نسبت سرقت در سال 86 از سوی سازمان های بیمه اعلام کرد. 

سرهنگ مقیمی در گفتگوی با پایگاه اطلاع رسانی پلیس،گفت:سال گذشته با توجه به تدابیر فرمانده ناجا در خصوص تعامل با شرکت های خودرو ساز به دلیل وجود نواقص در سیستم های امنیتی خودرو، و رفع آن اقدام به برگزاری همایش ملی نقش نهادهای اجتماعی در سرقت وسائط نقلیه کردیم.

وی خاطر نشان کرد:پلیس پس از بررسی های لازم در شیوه های سرقت سارقان، به برخی از ضعف ها و نواقص فنی در خودروها که منجر به افزایش سرقت می‌شد، پی برد و در پی آن همایش فوق را به منظور آگاه سازی سازندگان خودرو، برپا کرد.

مقیمی با اشاره به این که ابتدا کار خود را از کارخانجات ایران خودرو و سایپا آغاز کردیم، اظهار داشت:در این همایش از کلیه کارخانجات مرتبط با موضوع، قوه قضائیه و شرکت بیمه،‌ وزارت بازرگانی و صنایع نیز جهت شرکت در همایش دعوت شد.

مدیرکل مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، یکی از مصوبات حاصل از این همایش را تعیین میزان بیمه با توجه به ضریب امنیتی خودروها توسط سازمان های بیمه کننده، یادآور شد، و در این خصوص به خبرنگار ما اظهار داشت:براساس این مصوبه در سال 86 به نسبت سرقت خودرو، میزان بیمه تعیین می‌شود.

وی اجرای مصوبه فوق را در جهت تشویق خودروسازان برای رفع ضعف ها موجود در ساخت خودروها موثر دانست.


به گفته این مدیرکل، درسال گذشته، پلیس آگاهی جلسات متعددی با کارخانجات خودروسازی برگزار کرد، و برگزاری این جلسات، نتایج مثبتی نیز به همراه داشت از جمله این نتایج،‌ تصویب و اجرای سیستم ردیابی قطعات خودرو بود.


وی در این خصوص به خبرنگار ما توضیح داد:اجرای سیستم ردیابی قطعات به پلیس کمک می‌کند تا در صورت سرقت خودرو به هویت، سابقه و مالک خودرو پی ببرد زیرا بعد از سرقت، سارقان قادر به از بین بردن مشخصات قطعات خودرو نمی باشند.

سرهنگ مقیمی همچنین خاطرنشان کرد:در جلسات فوق شرکت های سازنده به رفع برخی از اشکالات مکانیکی از جمله تعمییر ، تغییر و تجهیز شکل برخی از اقلام خودرو، تغییر مسیرسیم کشی که از سوی پلیس توصیه شده بود، اقدام کردند.

سرهنگ مقیمی، همچینن از اعزام تمامی مدیران کل سرقت استان ها سال گذشته به کارخانجات سازنده خودرو خبر داد و تصریح کرد:مدیران کل در چند گروه آموزشی، اطلاعاتی در خصوص سیستم های خودرو کسب کردند که این اطلاعات در شناسایی هویت و افزایش کشف خودرو، تاثیر فراوانی دارد.

کد خبر 20565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز