همشهری آنلاین: نوروز آمد و بخش عمده‌ای از هم‌میهنان برای تعطیلات می‌روند تا آداب و رسوم نوروزی مانند دید و بازدید با همراهی بیشتر با خانواده و ... را به جای آورند، سفر بروند و خستگی یکسال تلاش را از خود دور کنند اما در این میان گروه‌هایی به آماده‌باش می‌روند.

آماده باش نوروزی

«آماده‌باش» عنوانی است که خانواده‌های نظامیان، پزشکان، پرستاران، امدادگران، آتش‌نشانان و ... بیشتر با آن آشنا هستند. فهرست هم‌میهنانی که نوروز 92 به آماده‌باش می‌روند تا تعطیلات نوروز هر چه روان‌تر پیش رود در جدول آمده است.

موضوع آماده باش

مسئول مربوطه

جزئیات

آماده‌باش ۲۴۰ هزار نیرو برای تأمین امنیت محلات و گردشگران در نوروز

 

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی
(منبع: خبرآنلاین)

 

  • در حوزه امنیت، 240 هزار نیرو در هر شیفت آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند که این نیروها در قالب 25 هزار خودرو و 15 هزار موتورسیکلت ضمن گشت‌زنی در ایام نوروز، امنیت خانه‌های خالی مردم، راه‌ها و گردشگران را تامین می‌کنند. اگر نیروهای سازمان‌های دیگر را به این رقم اضافه کنیم، حدود 500 هزار نفر در نوروز آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

آماده‌باش نوروزی بیش از 10 میلیون همیار پلیس و فرهنگیار ترافیک

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار اسکندر مومنی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا

(منبع : باشگاه خبرنگاران جوان و خبرآنلاین)

 

  • در بخش راهنمایی و رانندگی 20 هزار تیم عملیاتی با 40 هزار نیرو، 11 هزار راهدار، 4000 تیم و پایگاه امداد و نجات با 7000 امدادگر، 8000 تیم آمبولانس با 15 هزار نیرو، 2000 تیم امداد خودرویی، 10 میلیون همیار پلیس، 100هزار بازرس نامحسوس و همکاران افتخاری پلیس راهور، 30 فروند بالگرد و گشت‌های ویژه پلیس راه برای رانندگان پرخطر و خودروهای تست سلامت در کنار خودروهای کنترل نامحسوس، طرح نوروز 92 را به مرحله اجرا خواهند گذاشت.

 

  • بیش از 10 میلیون همیار پلیس و فرهنگیار ترافیک در سطح کشور به آماده‌باش طرح نوروزی می‌روند.

آماده‌باش پرنده‌های ناجا در ایام نوروز 92

 

سردار محمد زارعی، فرمانده هواپیمایی نیروی انتظامی

(منبع : پایگاه پلیس)

  • در راستای تأمین امنیت جاده‌ها و مسافران، 30 فروند بالگرد در طرح نوروزی پلیس آماده خدمت‌رسانی به مردم است. این بالگردها در مسیر استان‌های مسافرخیز و قطب گردشگری کشور با هدف نظارت بیشتر بر ترافیک جاده‌ها در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته‌اند. همچنین در ایام نوروز بالگردهای پلیس در کنار بالگردهای اورژانس به کمک مصدومان و مجروحان احتمالی ناشی از تصادفات خواهند شتافت.

آماده‌باش نوروزی اورژانس

غلامرضا معصومی، رئیس اورژانس کشور

(منبع: پایگاه رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)

 

  • در طرح امداد نوروزی یکهزار و 330 پایگاه جاده‌ای آماده‌باش کامل خواهند بود و 800 پایگاه هم در شهرها برای کمک احتمالی به پایگاه‌های جاده‌ای در آمادگی کامل هستند.
  • تعداد پرسنل آماده اورژانس 15 هزار نفر هستند و سه هزار و 100 آمبولانس نیز در حوزه فوریت‌های پزشکی و 500 آمبولانس در حوزه بیمارستانی و یک‌هزار آمبولانس نیز در شبکه‌های بهداشتی و درمانی آماده به کار داریم که در صورت لزوم به کمک آمبولانس‌های جاده‌ای می‌روند.
  • 170 ایستگاه سلامت در طرح امداد نوروزی فعالیت می‌کنند. این ایستگاه‌ها شرایطی دارند که از آن جمله حضور پرستار و در صورت نیاز پزشک در آن‌هاست تا مردم به خاطر بیماری‌های ساده به داخل شهرها نروند و در کنار جاده بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی، اسهال و ... را کنترل کنند.

آماده‌باش واحدهای درمانی تأمین ‌اجتماعی در ایام تعطیلات نوروز

 

هدایت‌الله ادیب‌نیا، معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی

(منبع: تسنیم)

 

  • طرح آماده‌باش نوروزی واحدهای درمانی تأمین ‌اجتماعی با تشکیل ستاد نوروزی مدیریت‌های درمانی در ایام تعطیلات نوروز 92 اجرا می‌شود.
  • در ایام تعطیلات نوروز 92 فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی تأمین ‌اجتماعی سراسر کشور کماکان ادامه می‌یابد و متناسب با تعداد مسافران نوروزی هر استان، یک یا چند واحد در هر شهرستان طبق روال سال‌های گذشته در طول روز آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان احتمالی خواهند بود.
  • این آماده‌باش نوروزی، از طریق اعلام خبر در رسانه‌های محلی و نصب پلاکارد در شهرها، به بیمه‌شدگان و مسافران اطلاع‌رسانی می‌شود.
  • مدیران درمان و رؤسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در طول زمان اجرای طرح آماده‌باش نوروزی به صورت مستمر، در خصوص نحوه ارائه خدمات به بیماران و رفع مشکلات احتمالی اقدام خواهند کرد.

آماده‌باش 15 هزار نیروی درمانی در ایام نوروز

 

امامی رضوی، معاون درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

(منبع: فارس)

  • نیروهای اورژانس جاده‌ای و شهری، به صورت شبانه‌روزی برای خدمات‌رسانی به مردم به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و هشت هزار تیم درمانی در نظر گرفته شده است.

آماده‌باش ستاد آموزش و پرورش

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش
(منبع: فارس)

  • در تعطیلات نوروز، حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش به دلیل ساماندهی اسکان فرهنگیان در سفرهای نوروزی در حال آماده باش کامل هستند.
  • در طرح اسکان نوروزی فرهنگیان، 10 هزار آموزشگاه و 95 هزار کلاس درس در سراسر کشور آماده سازی شده است. حدود 500 پایگاه نیز برای پذیرش میهمانان در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.

آماده باش وزارت راه در نوروز 92

 

شهریار افندی‌زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی
(منبع: فارس )

  • در طرح نوروزی 92 یک‌هزار و 400 اکیپ راهداری با بیش از 15 هزار راهدار آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.
  • در طرح نوروزی 92، دو هزار گشت راهداری در جاده ها فعال خواهند بود. همچنین 640 راهدارخانه با داشتن هشت هزار دستگاه، ماشین آلات آماده امداد رسانی و خدمت به مسافران هستند.
  • در نوروز، 18 هزار دستگاه اتوبوس، 33 هزار مینی بوس و 32 هزار تاکسی آماده جابجایی مسافران نوروزی هستند.
  • در حمل و نقل جاده ای 50 میلیون ظرفیت زمینی، دو میلیون و 400 هزار ظرفیت ریلی، یک میلیون و 300 هزار ظرفیت هوایی و بیش از 6 میلیون ظرفیت دریایی برای سفر 62 میلیون نفر فراهم شده است.

آماده‌باش شهرداری تهران در نوروز 92

 

سیدمحمدهادی ایازی، سخنگوی شهرداری تهران
(منبع: همشهری)

  • شهرداری بویژه پرسنل معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران درنوروز 92 در آماده باش به سر می برند.
  • در این ایام کارکنان اتوبوسرانی، شرکت بهره برداری مترو و سازمان بهشت زهرا(س) در آماده باش 100 درصد به سرمیِ برند.

آماده‌باش بانک‌ها برای نوروز

 

محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی
(منبع: مهر)

  • در روزهای تعطیل شعب کشیک بانک‌ها باید فعال بوده و دستگاه‌های خودپرداز نیز فعال باشند.

آماده‌باش 150 هزار امدادگر

محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر

  • 150 هزار نیروی داوطلب، نجات‌گر و امدادگر ماهر به همراه 12 پایگاه هوایی با 17 فروند بالگرد در 31 استان کشور در طرح نوروز 92 مشارکت خواهند داشت. شماره تلفن 147 نیز برای امدادرسانی احتمالی در بخش هلال‌احمر در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

آماده‌باش بنادر برای سفرهای نوروزی

 

سید عطاء اله صدر، مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی

(منبع: شبکه اطلاع‌رسانی جامعه دریایی ایران)

  • نیروهای سازمان بنادرو دریانوردی در مسیرهای مجاز دریایی در نوروز در آماده‌باش کامل به سرمی برند. به منظور ایمنی سفرهای دریایی و حفظ جان مسافران، تجهیزات ایمنی مانند جلیقه‌های نجات و قایق‌های نجات خریداری شده و در اختیار شناورهای مسافری قرار گرفته است.

آماده باش دادستانی برای حفاظت از اراضی ملی در ایام نوروز

 

مرتضی تورک، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

 

  • نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی و حریم بانان شهر تهران برای حفاظت و پیشگیری از هر گونه تصرف و تخریب از اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام تعطیلات نوروز آماده باش شدند.
  • شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه اقدامات مجرمانه جهت تخریب و تصرف اراضی ملی، مراتب را به نزدیکترین مراجع انتظامی و پلیس 110 گزارش کنند.

همشهری آنلاین به همه نیروهایی که به آماده‌باش رفته‌اند خسته نباشید می‌گوید و به خانواده‌هایشان درود.

 

 

 

کد خبر 205704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز