همشهری آنلاین: سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با مهر پیشنهاد نوروزی خود برای مردم را اینگونه مطرح کرد: بهتر است در شرایط فعلی همه در خانه‌های خود بمانند و تلویزیون نگاه کنند.

سعید آقاخانی

این بازیگر که همچون نقش‌هایش با طنز صحبت می‌کرد، توضیح داد: کاش دید و بازدید نوروزی به صورت بازی‌های حذفی فوتبال می‌شد و هر رفتی بازگشتی نداشت!

وی ادامه داد: با وضعیت اقتصادی این روزها، به کسانی که در تعطیلات نوروز قصد سفر دارند، پیشنهاد می‌کنم به شهرهایی بروند که در آنجا فامیل دارند چراکه دیگر نمی‌توان از پس هزینه‌های یک سفر کوچک هم برآمد حداقل به شهرهایی بروید که بتوانید چند روزی در خانه فامیل‌ها بمانید.

آقاخانی گفت: امیدوارم مردم در سال جاری دل شاد داشته باشند و این بالاترین آرزویم برای مردم ایران است.

وی با ابراز امیدواری برای بهبود اوضاع سینمای ایران توضیح داد: سینمای ایران در وضعیتی قرار دارد که دیگر نمی‌توان برای آن آرزو کرد بلکه باید اقدامی مناسب برای آن انجام داد. در واقع زمان آرزو کردن برای سینمای ایران گذشته است.

این کارگردان سریال‌های طنز ادامه داد: همه سینماگران می‌خواهند رونق سینما بیشتر شود تا بتوانند شرایط مناسب‌تری برای کار داشته باشند. چنین فضایی نیازمند یک همدلی اجتماعی است و مدیران دولتی سینما و سینماگران باید در این زمینه تلاش کنند. وزارت ارشاد باید به عنوان متولی سینما در ایجاد فضای مناسب و بدون نگرانی از ممیزی‌ها، افزایش توانایی و کاهش نگرانی از ساخته نشدن یک فیلم و یا به نمایش در نیامدن فیلم‌ها بعد از ساخت تلاش کند.

آقاخانی در پایان بیان کرد: سینمای امروز ما نیازمند درک متقابل بین اهالی سینما و مسئولان دولتی است. این یک آرزو نیست بلکه یک نگاه درست برای سینما است.

کد خبر 205911
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز