دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری انلاین: رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور از اقامت ۴ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۵۰ نفر در چهارمین روز از فروردین‌ماه در اقامتگاه‌های استان‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: ۶ مرکز اقامتی، پذیرایی و آژانس گردشگری در این روز، لغو مجوز شدند.

گردشگری

منوچهر جهانیان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طبق آخرین ارزیابی‌های انجام شده در چهارمین روز از فروردین‌ماه ۴ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۵۰ نفر در مراکز اقامتی سراسر کشور اقامت داشته‌اند که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۷.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: بازدید از موزه‌ها، کاخ موزه ها و مکان‌های تاریخی و گردشگری در این روز، یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه، ۱۲.۵ درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری کشور آمار نظارت‌ها و بازرسی‌ها از مراکز خدمات گردشگری و اقامتگاه‌ها را ۹۷۱ مورد اعلام کرد که آمار نظارت‌ها نیز رشد ۱۶ درصدی یافته است.

جهانیان افزود: ۱۸ مورد اخطار کتبی، ۴۷ مورد تشویق، ۹۷ مورد تذکر، و ۶ مورد لغو مجوز در روز چهارم فروردین‌ماه در سراسر کشور داشته‌ایم که لغو مجوزها ۳ مورد مربوط به مراکز اقامتی، ۲ مورد، پذیرایی و یک مورد نیز متعلق به آژانس گردشگری بوده است.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور بیشترین حجم مسافران نوروزی را نیز در روز چهارم فروردین‌ماه به ترتیب، متعلق به استان‌های مازندران، فارس، گیلان، اصفهان و هرمزگان اعلام کرد.

کد خبر 206236
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز