همشهری آنلاین: فوتبالیست فلسطینی خواستار لغو رقابت‌های فوتبال زیر21 سال اروپا در فلسطین اشغالی به سبب نقض حقوق بشر و سرکوب فلسطینی ها شد.

محمود سرسک

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمود سرسک که مدت سه سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و ژوییه گذشته (مرداد)بعد از یک اعتصاب غذای طولانی آزاد شد در دیداری از پاریس گفت قصد دارد اروپایی‌ها را در مورد تخلفاتی که نسبت به ورزشکاران، زندانیان و کودکان در فلسطین اعمال می‌شود، مطلع کند.

وی افزود: قصد دارد مسئولان ورزشی بین‌المللی را تحت فشار بگذارد تا رژیم صهیونیستی را از میزبانی رقابتهای قهرمانی زیر 21 سال اروپا محروم کنند.

قرار است هشت تیم در این تورنمنت که از 5 تا 18 ژوئن برگزار می شود شرکت کنند.

سرسک گفت: رفتار اسراییل با فلسطینی‌ها باید آنها را از برگزاری این مسابقات محروم کند. وی حملات هوایی نوامبر گذشته که به زمین های فوتبال در غزه از جمله ورزشگاه فلسطین در غزه خسارت وارد کرد اشاره کرد.

رژیم صهیونیستی مدعی بود این مجموعه برای پرتاب موشک به سوی تل آویو و بیت المقدس مورد استفاده قرار می گیرد.

سرسک تا زمانی که بدون هیچ دلیلی هنگام عزیمت برای شرکت در یک مسابقه در ژوییه 2009 بازداشت شد بازیکن جوان آینده داری بود.

وی گفت اسراییل با جلوگیری از ورزش کردن ورزشکاران فلسطینی امیدهای آنها را نابود می کند.

او خواستار برگزاری اجلاسی با رییس فدراسیون فوتبال فرانسه و وزیرورزش فرانسه برای ترغیب آنها جهت تحت فشار قراردادن یوفا برای لغو این رقابتها شد. سرسک قرار است با همین هدف به چند کشور دیگر اروپایی سفر کند.

شماری از گروههای بین المللی حامی فلسطین و فدراسیون فوتبال فلسطین در نامه هایی به میشل پلاتینی رییس یوفا خواستار تغییر مکان برگزاری این رقابتها شده‌اند.

کد خبر 206471
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز