جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان پیش بینی کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک گوشی‌های هوشمند به جای انسان‌ها صف خواهند کشید.

line

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز،در زندگی روزمره همه با صف‌های طولانی در بانک‌ها، دفاتر پست، ایستگاه‌های قطار و امثال آن مواجه می‌شوند. فناوری‌های پیشرفته راه حل‌های جدیدی ارائه می‌کنند.

تلفن همراه هوشمند می‌تواند به جای افراد در صف بایستد. با برنامه کاربردی (اپلیکیشن) که یک شرکت انگلیسی طراحی کرده است، کاربران می‌توانند جای خود را در صف‌ها با فرستادن یک پیامک رزرو کنند. سپس پاسخی با جزییات درباره رزرو شدن جا، زمان رزرو و کد آن دریافت می‌شود.

در حال حاضر این برنامه کاربردی فقط در یک شهر بازی در شهر لانکاشایر انگلیس آزمایش شده است. بازدیدکنندگان به صورت مجازی در صف ایستادند تا نوبتشان برسد.

اگر همه به طور مجازی صف ببندند دیگر نیازی به حضور فیزیکی نخواهد بود. به گفته طراحان این برنامه، کاربردهای آن به طور باورنکردنی گسترده است.

تام برنت طراح نرم افزار گفت وقتی ظهر به بانک می‌رویم، صف است، در اداره پست و در فرودگاه‌ها نیز صف وجود دارد. در مطب پزشک نیز باید انتظار کشید. اکنون این امکان وجود دارد که زندگی خود را آن چنان هماهنگ کنید که بتوانید همه کارهایتان را بدون ایستادن در صف و از اتاق نشیمن خود انجام دهید.

کد خبر 207455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز