شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

احساس بی‌خوابی و خستگی همیشگی، حتی حالا که اکثر خانواده‌های ایرانی از یک تعطیلات بلندمدت برگشته‌اند یکی از شکوه‌های رایج این روزها محسوب می‌شود.

خواب

واقعیت این است که این احساس خستگی که به‌رغم استراحت‌ طولانی نیز همچنان با برخی از افراد همراه است گاه بیشتر از آنکه به استراحت و خواب افراد مربوط باشد به نوع و سبک تغذیه آنها ربط پیدا می‌کند. برای همین منظور نیز طبیعت‌درمانگران پیشنهاد‌هایی دارند که می‌توان با توجه به آنها احساس شادابی و نشاط را به جای کسالت و خمودگی داشت.

حذف گلوسیدها از برنامه غذایی که معمولا به‌دنبال حذف کربوهیدرات از برنامه غذایی افراد اتفاق می‌افتد یکی از مهم‌ترین دلایل احساس کسالت است. از نظر پزشکی بدن ما گلوسیدهایی که مصرف می‌شود را به گلوکز تبدیل می‌کند و این گلوکزها منبع اصلی تأمین انرژی افراد محسوب می‌شوند و بر همین اساس نیز باید گفت که عدم‌مصرف گلوسیدها باعث می‌شود که انرژی لازم را برای فعالیت‌های روزانه نداشته باشیم.

طبیعت‌درمانگران برای رفع این عارضه استفاده از گلوسیدهای پیچیده مثل نان سبوس دار، حبوبات و سبزیجات نشاسته‌ای را توصیه می‌کنند. کاهش آب بدن نیز به‌علت عادت نداشتن به نوشیدن مقدار مورد نیازآب و مایعات می‌تواند یکی از دلایل احساس خمودگی و بی‌حالی باشد.

با توجه به روزهای گرم پیش رو نیز توصیه طبیعت‌درمانگران به این دسته از افراد این است که حداقل روزانه یک لیتر آب سالم یا مایعاتی مانند انواع جوشانده یا آبمیوه‌های طبیعی و حتی شیر را به‌تدریج مصرف کنند. ترک نکردن وعده صبحانه کامل و سالم که حاوی گلوسیدهای سالم، پروتئین، میوه و سبزیجات باشد نیز از دیگر توصیه‌هاست. استفاده از میان‌وعده‌های سالم و حاوی پروتئین‌ها و گلوسیدها مانند میوه‌ها و مغزهای سالم به جای خوراکی‌های مصنوعی که احساس سیری کاذب می‌دهند نیز می‌تواند در مقابله با بی‌انرژی شدن روزانه به افراد کمک مؤثری کند.

کد خبر 207649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز