یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از افزایــش 70درصدی حقوق محیط‌بانان در سال 1392خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، مهندس محمد جواد محمدی‌زاده افزود: محیط‌بانان شاغل در سازمان حفاظت محیط‌زیست، تاکنون تنها در یک رشته شغلی فعالیت داشتند و مزایای حاصل از ادامه تحصیل و افزایش مقاطع تحصیلی را دریافت نمی‌کردند که خوشبختانه در اسفند‌ماه گذشته مجوزهای لازم از کمیسیون اجتماعی دولت اخذ شد و رسته و رشته‌های شغلی محیط‌بانان افزایش یافت. وی گفت: اکنون این امکان فراهم شده است که محیط‌بانان از مزایای افزایش مقاطع تحصیلی در حقوق ماهانه خود بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست توضیح داد: تا‌کنون تحت عنوان سختی کار یا پاداش ویژه به‌علت حضور و فعالیت در مناطق دورافتاده به محیط‌بانان، حقوقی پرداخت نمی‌شد که خوشبختانه با موافقت دولت، این میزان به حقوق ماهانه محیط‌بانان اضافه خواهد شد. به گفته محمدی‌زاده، درصورت ابلاغ این مصوبه،‌حقوق محیط‌بانان که اکنون ماهانه 550تا 600هزار تومان بود،‌به
یک میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

وی، ‌محیط‌بانان را افرادی پر تلاش و سختکوش و مأمورانی پاک و صبور توصیف و ابراز امیدواری کرد با افزایش حقوق آنان تا حدودی تلاش‌ها و سختی کار آنان جبران شود. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین اعلام کرد: علاوه بر پاداش آخر سال و مزایای مستمر معمول، به دستور رئیس‌جمهور و پیگیری‌های صورت‌گرفته، اواخر اسفند‌ماه 1391به هر محیط‌بان 400هزار تومان پاداش ویژه پرداخت شد و آنان در روزهای پایانی سال آن‌را دریافت کردند.

این گزارش می افزاید: محیط بانان ازیک سو با مشکلات معیشیتی و کمبود تجهیزات و از سوی دیگر کمبود آموزش مواجه اند. کارشناسان می گویند مادامی که مشکلات مالی محیط بانان برطرف نشود و سازمان محیط زیست با برگزاری دوره های آموزشی ، دانش این نیروها را ارتقا ندهد حفاظت از عرصه های حفاظت‌شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

کد خبر 207665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز