همشهری آنلاین: معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت به آغاز صادرات گاز ایران به عراق در سال ‌جاری اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مزیت‌های راه‌اندازی فازهای مختلف پارس جنوبی و افزایش تولید از سایر میادین گازی کشور، حضور پررنگ ایران در بازار صادرات گاز است.

صادرات گاز

ایرنا نوشت: محسن خجسته‌مهر با تاکید بر این که، بهینه ‌سازی و اصلاح مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری باید بیش از پیش جدی گرفته شود، تصریح کرد: باید میزان مصرف گاز در این دو بخش اصلاح و با اختصاص انرژی بیشتر به بخش‌های صنعتی و صادراتی ثروت بیشتری برای کشور فراهم شود.

وی دیگر امر ضروری برای صرفه ‌جویی در مصرف گاز را افزایش راندمان نیروگاه‌ها اعلام کرد و افزود: نه تنها در نیروگاه‌ها که در واحدهای مختلف صنعتی نیز پتانسیل‌های بالایی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی وجود دارد.

برگزاری نخستین جلسه تامین سوخت سال ٩٢

براساس گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت به برگزاری نخستین جلسه تامین سوخت در روز شنبه (١٧ فروردین) با حضور وزیر نفت اشاره کرد و گفت: در این جلسه کلیه ابعاد تولید، انتقال و توزیع گاز و فرآورده‌های نفتی به مبادی مصرف بررسی شده است.

وی ادامه داد: از مهمترین ویژگی‌های برنامه تامین سوخت سال ٩٢ تدوین و تراز برنامه به صورت عملیاتی، اجرایی و بهینه ‌سازی کلیه مصارف با میزان تولید گاز و فرآورده قابل دسترس است.

به گفته ی وی در سال‌جاری قرار است به ٨ نیروگاه، تعدادی جایگاه سی ان جی و واحد صنعتی تازه تاسیس، ١٣ میدان نفتی و ده‌ها شهر و روستا در مناطق مختلف کشور گازرسانی شود.

کد خبر 207998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز