همشهری آنلاین: مردم شهرستان ساوجبلاغ استان البرز در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شنبه در آیینی باشکوه پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس را در شهر هشتگرد تشییع کردند.

شهید گمنام

به گزارش ایرنا، در این آیین مردم با سردادن شعارهای ˈالله اکبرˈ و ˈشهیدان زنده اند الله اکبرˈ پیکرهای مطهر این دو کبوتر خونین بال دفاع مقدس را همچون نگینی درخشان در آغوش کشیدند.

مردم شهیدپرور و مسئولان ساوجبلاغ از مسجد جامع تا مصلای امام خمینی (ره) شهر هشتگرد با مشایعت پیکرهای شهدای گمنام، در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) و فرزندان شهید ایران اسلامی اشک ماتم ریختند.

فرماندار ساوجبلاغ در این آیین گفت: مردم این شهرستان در طول هشت سال دفاع مقدس 630 شهید تقدیم آرمانهای والای امام راحل (ره) و دفاع از کیان ایران اسلامی کردند.

علی حدادی افزود: حضور گسترده مردم در آیین تشییع شهدای گمنام ، بیانگر عشق و ارادت آنان به فرزندان شهید و گمنام ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: شهدای گمنام متعلق به تمام ملت ایران هستند و در هر مکانی که به خاک سپرده شوند،آن مکان به میعادگاه مردم تبدیل می شود.

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ،گفت : حضور پرشور مردم در این انتخابات در واقع حرکتی بزرگ برای استمرار راه شهدا محسوب می شود.

پیکرهای پاک این شهدای گمنام فردا یکشنبه همزمان سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س ) ، پس از تشییع در چند منطقه استان البرز در میدان اصلی شهر چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ به خاک سپرده می شوند.

اجساد مطهر این شهدا به تازگی توسط گروههای تفحص نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی والفجر یک و والفجر هشت کشف شده است.

کد خبر 208921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز