یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

انتخابات آینده ریاست‌جمهوری و روی کار آمدن رئیس‌جمهوری با دیدگاه‌های روشن و شفاف و همچنین تعریف برنامه‌های سازنده در مجموعه اقتصاد بی‌شک خواهد توانست بورس را در شرایط مساعدتری قرار دهد.

محمد مهدی ناسوتی‌فر - مدیرعامل کارگزاری بورس بهگزین - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته بازار سرمایه سال پرنوسانی را پشت سر گذاشت، گفت: در فروردین‌ماه سال91 وضعیت بازار مساعد بود اما در دوره سه‌ماهه بعد که از پایان اردیبهشت تا آغاز شهریورماه را دربرمی‌گرفت شرایط خوبی بر بازار حاکم نشد که باورکردنی نبود. با افزایش قیمت دلار، کار در دوره شش ماهه دوم به خوبی پیش رفت که منجر به بازدهی 46درصدی شاخص‌ها شد.

وی با تأکید بر اینکه در مجموع سال نسبتا خوبی را پشت سر گذاشتیم، گفت: اگرچه این شرایط در مقایسه با بازارهای رقیب مانند مسکن و طلا چندان مساعد نبود اما باید گفت در مجموع با توجه به تورم موجود توانست رضایت اهالی بازار سرمایه را جلب کند.

مدیرعامل کارگزاری بورس بهگزین در ادامه با اشاره به عرضه ناموفق هلدینگ خلیج‌فارس، علت این امر را فاصله قیمتی زیاد بین عرضه و تقاضا اعلام کرد و گفت: عرضه چنین سهمی اگر هم با استقبال سهامداران مواجه شود یک سهم بازاری نخواهد بود و روی بازار تأثیر چندانی ندارد. همانطور که در عرضه پتروشیمی زاگرس و مارون بدون توجه به سلیقه بازار، قیمتی گذاشته ‌شد که با وجود افزایش قیمت دلار و هیجانات در سایر پتروشیمی‌ها، بازار دیر به سراغ آنها آمد.

ناسوتی‌فر با ابراز امیدواری نسبت به عرضه دوم سهام بزرگ‌ترین شرکت بورس گفت: درصورتی‌که سلیقه بازار در قیمت‌گذاری سهام هلدینگ خلیج‌فارس رعایت شود، برکات زیادی برای بازار سرمایه خواهد داشت، چون 40درصد پتروشیمی در این شرکت است و بالطبع با عرضه این سهام منابع مالی جدیدی به بازار هدایت می‌شود.

او درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار تأکید کرد: درصورت کاهش فشارهای جهانی امیدواریم سال92 سالی باشد که در دیگر صنایع که در سال گذشته کمتر مورد اقبال قرار گرفتند افزایش قیمت داشته باشیم. در سال گذشته نمادهای سنگ‌آهنی، پتروشیمی و پالایشی، گروه‌های پیشرو بازار بودند که به‌نظر می‌رسد امسال نیز همین صنایع همچنان بازده خوبی را برای سهامداران ایجاد کنند؛ علاوه بر این، صنایع کوچک‌تر نیز می‌توانند شگفت‌انگیز ظاهر شوند.

کد خبر 209065
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز