مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: بهار را در لاله‌های انبوه شهر باید دید، در رنگی که امروز سبزه‌های بی‌شمار را آراسته کرده است.

لاله

شهرداری تهران در طرح استقبال از نوروز پنج میلیون لاله را مهمان بوستان‌های شهر کرده تا مناظری بدیع و چشم نواز، فضای پایتخت را آکنده کند.در سه ‌ماه اخیر شهرداری تهران هفت میلیون نهال مثمر و غیرمثمر در شهر تهران توزیع کرده که از این میزان دو میلیون نهال مثمر برای کاشت در منازل شهروندان توزیع شده است. در طرح استقبال از نوروز نیز پنج میلیون پیاز لاله در بوستان‌های بزرگ و حاشیه بزرگراه‌های شهر کاشته شده است.

همزمان با آغاز فصل بهار جشنواره لاله‌های بهاری نیز در بوستان‌های ملت، شریعتی و حاشیه خیابان ولی عصر(عج) گشایش یافته و بیش از 850هزار پیاز لاله در 33گونه و طیف رنگی بسیار متنوع همزمان با فصل بهار در این نقاط شکوفا شد. در کاشت پیازهای لاله این مسیر از نظر زمان گلدهی از سه نوع لاله استفاده شده است، به‌گونه‌ای که لاله‌ها در سه مقطع زمانی مختلف شروع به گلدهی کنند. بیش از 300هزار پیاز لاله با فرارسیدن بهار طبیعت در محدوده شمال غرب پایتخت به گل نشستند تا این منطقه به‌عنوان قطب تفریحی گردشگری تهران شاهد زیبایی‌های طبیعی لاله‌های رنگارنگ باشد.

کاشت پیازهای لاله در رنگ بندی‌های متفاوت و زیبا چندسالی است که پیش از فرارسیدن نخستین فصل سال، از سوی منطقه 22با نگاه ویژه‌ای دنبال شده است. بیش از 110هزار پیاز لاله طی سال گذشته در عرصه‌های فضای سبز شهری و جنگلی شامل بوستان‌های منطقه، میادین و لچکی‌ها کاشته شد و امسال این تعداد، به بیش از 300هزار پیاز لاله افزایش پیدا کرد. عملیات کاشت پیازهای لاله با توجه به استقبال شهروندان از کاشت لاله در فضاهای سبز شهری و جنگلی موجود در منطقه طی سال‌های گذشته و به‌منظور ایجاد جلوه‌های بصری زیبا و درخور توجه پاییز سال پیش اجرا شد.

کد خبر 209282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز