جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

امیر بهادری نژاد: شاید باور این خبر دشوار باشد اما باور کنید که مشکل سرویس‌های بهداشتی یک فروند هواپیمای 767 باعث شد که این هواپیما با 24 ساعت تاخیر به مقصد رسید

و 295 نفر مسافر این هواپیما از سفر کردن با هواپیما پشیمان شدند.

مبدا این هواپیما شهر کنکان در مکزیک و مقصد آن شهر بیرمنگام انگلیس بود. به طور متوسط مدت زمان چنین پروازی در حدود 9 ساعت است اما این پرواز بیش از یک روز به طول انجامید.

1

ماجرا از این قرار بود در حالیکه تنها سه ساعت تا مقصد فاصله بود خلبان پشت بلندگوی کابین اعلام کرد که از این پس مسافران نمی‌توانند از سرویس‌های بهداشتی هواپیما استفاده کنند چون کارکنان فرودگاه مبدا فراموش کرده بودند پیش از برخاستن هواپیما از کنکان، مخزن فاضلاب سرویس‌های بهداشتی را تخلیه کنند. به همین دلیل درصورتیکه بر حجم فاضلاب افزوده شود احتمال سقوط هواپیما وجود دارد.

با توجه به اعتراض گسترده مسافران خلبان مجبور به تغییر مسیر و فرود در یک پایگاه نظامی وقع در کانادا شد. به هر حال تخلیه مخزن فاضلاب هواپیما در این پایگاه نظامی بیش از دو ساعت بطول انجامید که در این فاصله زمانی مسافران حق ترک هواپیما را نداشتند.

 پس از پایان این عملیات برج مراقبت پایگاه اعلام کرد به دلیل ترافیک هوایی از یافتن مسیر مناسب برای پرواز مجدد هواپیمای مسافربری ناتوان است و خدمه و مسافران باید انتظار بکشند. جالب اینکه زمانی که برج مراقبت سرانجام مسیر مناسب را یافت و اجازه پرواز داد، شیفت مجاز کاری خدمه پرواز به پایان رسیده بود و طبق قانون آنها مجبور بودند  قبل از پرواز برای مدت زمان مشخصی استراحت کنند.

به همین دلیل مسولان پایگاه نظامی، خدمه را برای استراحت کردن به یک هتل انتقال دادند و مسافران نیز به ساختمان پایگاه منتقل شدند.

به هر حال خدمه پس از استراحت به پایگاه بازگشتند و این پرواز پر ماجرا پیگیری شد. به طور حتم مسافران هرگز این سفر طول و دراز را از یاد و خاطره نخواهند برد و شاید دیگر جرات سفر با هواپیما را نداشته باشند.

شرح نقشه
 1- مبدا: کنکان مکزیک ساعت 30/3 بعداز ظهر روز هفتم آگوست

 2- فرود در پایگاه نظامی واقع در خاک کانادا

 3- فرود در بیرمنگام ساعت 23/6 صبح روز نهم آگوست با تاخیر 24 ساعته

کد خبر 2093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز