همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بودجه سال 1392کل کشور را با 191 رای موافق تصویب کردند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی بعدازظهر سه شنبه مجلس شورای اسلامی به ادامه بررسی کلیات لایحه بودجه 92 پرداختند و با 191 رای موافق از مجموع 236 نماینده حاضر به کلیات این لایحه رای مثبت دادند.

در این رای گیری، 26 نماینده رای مخالف و 13 نماینده رای ممتنع دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح امروز - سه شنبه - بررسی کلیات لایحه بودجه سال 1392 کل کشور را آغاز کردند.

در جلسه امروز 10 نماینده مخالف و 10 نماینده موافق رد کلیات لایحه بودجه 92 دیدگاه های خود را مطرح کردند.

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس در جلسه چهارشنبه هفته گذشته خود به کلیات لایحه بودجه 92 رای منفی دادند و از این رو نمایندگان مجلس امروز در مورد سرنوشت کلیات این لایحه تصمیم گیری کردند.

با تصویب کلیات لایحه بودجه 92 در مجلس، این لایحه باردیگر به کمیسیون تلفیق فرستاده می شود تا این کمیسیون در مدت دو هفته به بررسی جزییات آن بپردازد و گزارش نهایی خود را به مجلس ارایه کند.

«علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات لایحه بودجه 92 از اعضای کمیسیون تلفیق خواست تا هرچه زودتر جلسه این کمیسیون را برای بررسی لایحه بودجه 92 برگزار کنند و در مدت دو هفته نظر خود را اعلام کنند.

وی از نمایندگان که با متانت مذاکرات روز را استماع کردند و همچنین «بهروز مرادی» معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تشکر کرد.

رییس مجلس افزود: همه دوستانی که امروز صحبت کردند نشان دادند که دغدغه آنها این است که کارها زودتر انجام شود و کشور هر چه زودتر صاحب بودجه شود.

لاریجانی با یادآوری این که امروز نظرات کارشناسی خوبی در مجلس مطرح شد،خاطرنشان کرد: حتی مخالفان کلیات هم خواهان بررسی هرچه زودتر لایحه بودجه بودند.

وی در ادامه سخنان خود به شعری که توسط محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد، اشاره کرد و گفت: این شعر مناسب نبود و حق هم نبود در صحن علنی مجلس قرائت شود.

لاریجانی اضافه کرد: ما در فضای کارشناسی هستیم و نمایندگان بهتر است نظرات کارشناسی دهند. هر چند که در مجلس آزادی بیان است ولی نمایندگان باید این موضوعات توجه داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه علنی امروز همچنین موضوعی درباره هدفمندی یارانه ها و نظر رهبرمعظم انقلاب مطرح شد. بنده آنطور که شنیده ام ایشان این موضوع را به کار کارشناسی مجلس و دولت محول کرده اند که در مجلس و دولت انجام شود. یعنی در کمیسیون تلفیق بررسی های لازم انجام و تصمیم گیری شود. رهبرمعظم انقلاب به کار کارشناسی در این راستا معتقد هستند.

لاریجانی در ادامه از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس خواست به خوبی و با دقت جزییات لایحه بودجه را بررسی کنند.

کد خبر 209478
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز