همشهری آنلاین: امیر قلعه‌نویی با بیان اینکه خصوصیات تیم الریان قطر را می‌شناسد گفت اگر این تیم را ببریم به احتمال 90 درصد صعود می‌کنیم.

قلعه نویی

به گزارش مهر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی استقلال و الریان که در محل سازمان لیگ برگزار شد، خاطرنشان کرد: این دیدار تقریبا یک بازی فینال گونه است که اگر ببریم تا 90 درصد صعود می‌کنیم. آنها یک تیم بسیار خوب و البته چند ملیتی هستند که در 50 متر رو به جلو خوب کار می‌کنند ولی به همان اندازه در 50 متر رو به عقب مشکلاتی دارند. اگر بتوانیم هافبک‌های آنها را کنترل کنیم و به خصوص ارتباط تاباتا را با نیلمار و دیگر مهاجمان قطع کنیم کار برایمان آسانتر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: استقلال بعد از چند ماه توانست چند روزی را استراحت کند. برای این دیدار از نظر روحی و جسمی شرایط خوبی پیدا کرده‌ایم. بچه‌های ما کاملا خسته بودند و فوتبال فرسایشی را ارایه می‌کردند ولی باز هم تلاش خود را ادامه می‌دادند. ما در طول فصل تلاش زیادی کردیم و حالا وقت برداشت کاشته‌هایمان است برای همین باید تمرکز لازم را در ادامه کار داشته باشیم تا هم در دو دیدار باقی‌مانده لیگ قهرمانان و هم در لیگ برتر به اهدافمان برسیم.

سرمربی تیم استقلال در خصوص صدرنشینی این تیم اظهار داشت: در سال‌های قبل بازی‌های مرحله پلی آف به صورت تک حذفی بود که میزبانی را به تیم‌های صدرنشین گروه‌ها می‌دادند. با وجود این که حالا این مرحله رفت و برگشت شده است ولی در درجه اول به دنبال این هستیم که صعودمان را مسجل کنیم و پس از آن به دنبال صدرنشینی باشیم. اگر صدرنشین باشیم در دیدار برگشت مرحله بعد میزبان خواهیم شد که این بسیار مهم است.

وی در خصوص این که آیا فصل بعد هم در این تیم باقی می‌ماند، عنوان کرد: تمرکز همه ما روی بازی‌های باقیمانده است و به این مسایل فکر نمی‌کنیم. افتخار من این است که استقلال خانه‌ام است. با این تیم قهرمان آُسیا شدم و پایم را در این تیم از دست دادم و جراحی کردم. استقلال یک روز به دسته سوم رفت، یا در لیگ برتر نهم و سیزدهم شد و حتی جشن قهرمانی گرفت. خاطرات خوش زیادی با این تیم دارم. هر مربی آرزوی حضور در استقلال را دارد. البته حضور در این تیم مثل داستان مار و پله می‌ماند و یک دفعه از آن بالا به پایین بر می گردی! شاید استقلال من را نخواهد.

خبرنگار قطری از قلعه‌نویی پرسید که چرا این تیم در دیدارهای خارج از خانه بهتر کار می‌کند: من هم قبول دارم که در تهران تحت فشار هستیم چون که یکسری شیطنت‌هایی کردند. در ایران کلا این‌طوری است و هر کسی را که رو به جلو حرکت کند با سنگ می‌زنند! این موضوع بر خلاف همه دنیاست و امیدوارم در بازی سه شنبه شب هواداران بازی زیبایی را تماشا کنند. البته این را هم بگویم که ما مقابل الهلال آمار خوبی داشتیم ولی خستگی و غرور بچه‌ها و همراهی نکردن تماشاگران در اواخر بازی آن نتیجه را رقم زد.

سرمربی آبی‌ها ادامه داد: امسال یکسری مسایل بیرونی وجود داشت که بچه‌ها را تحت فشار قرار داد. البته من قلعه‌نویی به این مسایل عادت کرده‌ام و بچه ها هم با غیرت و فوتبال ایرانی خود این مسایل را پشت سر گذاشته‌اند. امیدوارم طرفداران ما فرهنگ ایرانی را به نمایش بگذارند. ایرانی‌ها دارای فرهنگ 9 هزار ساله هستند و همیشه از مهمان نوازی آنها سخن به میان آورده‌اند. فوتبال همیشه دارای شعار بازی جوانمردانه است و نباید تماشاگران آن را فراموش کنند.

قلعه‌نویی همچنین گفت: اگر خاطرتان باشد تیم بایرن برابر منچستر در دو دقیقه وقت‌های اضافی جام قهرمانان اروپا را از دست داد. متاسفانه اینجا حاشیه‌ها تازه بعد از بازی شروع می‌شود. البته این را هم بگویم که فوتبال ناپاک آدم‌های ناپاک را به دنبال دارد. شما شب گذشته بازی چلسی و لیورپول را دیدید. بازیکن شماره 7 لیورپول که جزو بازیکنان گرانقیمت این تیم است مثل آبشار به توپ ضربه زد حالا اگر در ایران این اتفاق می‌افتاد چه چیزی می گفتند؟ علی علیزاده در دقیقه 88 بازی با پرسپولیس توپ را با دست زد تا برد را از دست بدهیم ولی هیچ کس چیزی نگفت. در سالی که با استقلال اهواز بازی داشتیم و کریم بوستانی هم سرمربی این تیم بود به این تیم باختیم و بوستانی هم در تیم ملی با من همکار شد. اگر آن بازی را می بردیم چه حرفهایی که نمی‌زدند.

وی در خصوص غرور بازیکنان این تیم پیش از بازی با الریان تصریح کرد: تا جایی که حافظه‌ام یاری می کند در آن سالی که قهرمان شدیم تیم ذوب آهن از قبل جشن قهرمان را برپا کرده بود. بازیکنان ما هم می‌دانند که تا زمانی که در لیگ برتر جام را بالا نبرند قهرمان نیستند و در لیگ قهرمانان هم تا زمانی که سوت پایان بازی به صدا در نیاید نمی‌توانند خود را مقابل الریان برنده بدانند. ما با شناخت کافی به مصاف حریف می‌رویم. در بازی رفت که روی حوادث گل خوردیم و حتی گل اول حریف پنالتی نبود. حالا شرایط مثل دیدار فینال است و با برنامه خاصی به مصاف حریف می رویم. امیدوارم بدشناسی در این بازی دست از سر استقلال بردارد. بازیکنان اگر کارهای اولیه‌ای را که به آنها محول شده است را انجام دهند می‌توانیم به یک برد ارزشمند دست یابیم.

خبرنگار قطری در مورد مصدومیت سید مهدی رحمتی از سرمربی استقلال سوال کرد که قلعه نویی در پاسخ وی گفت: مصدومیت این بازیکن جدی نیست و در رسانه‌ها این موضوع حاد عنوان شده است. رحمتی روز یکشنبه تمرین بسیار خوبی را در کنار تیم انجام داد و مثل شیر درون دروازه خواهد ایستاد.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و الریان قطر در هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ساعت 21 فردا سه شنبه 3 اردیبهشت در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. استقلال در حال حاضر صدرنشین گروه اول این رقابت‌هاست.

 

کد خبر 210511
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز