سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تندیس اولین جشنواره همراه تهران با حضور فرجاد خوشبین دبیر جشنواره، حسین واعظیان مدیر روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، حمید خانی مدیر اجرایی جشنواره، مهرداد اسکویی دبیر بخش فیلم، پیروز کلانتری سرپرست هیات انتخاب و طلیعه حلم زاده مدیر روابط عمومی جشنواره رونمایی شد.

به گزارش همشهری آنلاین در نشستی که به همین منظور برگزار شد، فرجاد خوشبین پس از ارائه گزارش کوتاهی از روند شکل گیری جشنواره و افزایش بخش های موضوعی و رقابتی، به برپایی 20 کارگاه آموزشی طی ماه های گذشته پرداخته و ادامه داد آموزش نزدیک به 5 هزار دانشجو از دیگر فعالیت های صورت گرفته توسط بخش آموزشی جشنواره است که با حضور «مهرداد اسکویی» برگزار شد و شرکت کنندگان با مبانی فیلمسازی با تلفن همراه آشنا شدند.

وی «موبایل تور» را از دیگر برنامه های جشنواره با کارکرد آموزشی معرفی کرده و گفت: موبایل تور یکی از اصلی ترین برنامه ها و پل ارتباطی اولین دوره جشنواره و دوره های دیگر دانست.

این بخش پس از جشنواره به فعالیت خود ادامه می‌دهد و از طریق سایت برنامه های آن اعلام می‌شود.

خوشبین یکی از نکات مثبت جشنواره را حضور گسترده مردم دانست و اضافه کرد: بیش از 27 هزار عکس به جشنواره ارسال شد و تعداد فیلم های رسیده 900 اثر است که در نوع خود رقم خوبی است.

به علت تعداد زیاد عکس های رسیده به جشنواره امکان داوری آثار در بازه زمانی تعریف شده میسر نبوده و از این رو هیات انتخاب بخش عکس با حضور مهدی مقیم نژاد، حمید خانی و اینجانب شکل گرفت.

در این مرحله 1054 عکس انتخاب شد و پس از داوری 158 عکس به جشنواره راه یافت که توسط محمود کلاری، شهریار توکلی، حمید جبلی، مهدی مقیم نژاد و سیف الله صمدیان داوری شدند.

وی در خصوص روند انتخاب آثار افزود: هیات انتخاب فیلم نیز از مجموعه آثار رسیده 105 فیلم در مرحله نخست داوری انتخاب شد و هیات داوران متشکل از مهرداد اسکویی، رضا میرکریمی، خسرو سینایی و گلاب آدینه، 72 فیلم را واجد شرایط حضور در جشنواره دانست که از آن میان 37 اثر در بخش اصلی، 15 فیلم در بخش ویژه و 18 فیلم در بخش سامسونگ به نمایش درمی‌آید.

دبیر جشنواره اضافه کرد: در داوری عکس و فیلم های رسیده آثار انتخاب شده در بخش موضوعی 11 عکس و 7 فیلم با موضوع گردشگری، 10 عکس و 34 فیلم با موضوع دانشجویی و 3 عکس و 3 فیلم با موضوع ورزشی به جشنواره راه یافته است.

 

کد خبر 210587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز