سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

ارومیه: بارندگی‌های روزهای اخیر در مناطق مختلف آذربایجان غربی در قالب برف و باران، منجر به جاری شدن سیل در 16روستای شهرستان‌های شمالی استان و به‌بار آمدن خسارات فراوان شد.

سیل

به گزارش مهر، بارش شدید باران و تگرگ باعث جاری شدن سیل در 15روستای شهرستان شوط و یک روستای شهرستان پلدشت شد که خسارات فراوانی را به منازل مسکونی روستایی وارد کرد. این سیل همچنین باعث تلف شدن دام‌ها، از بین رفتن مزارع و زیرساخت‌ها از جمله راه، آب، تلفن،برق و... ‌ روستاهای یادشده شد. بارش باران همراه با تگرگ از ساعت 15و 40دقیقه دیروز در شوط آغاز و در مدت 40دقیقه باعث به راه افتادن سیلاب در 15روستای منطقه شد. فرماندار شوط گفت: بر اثر بارش تگرگ و باران و جاری شدن سیل در روستاها بیش از 10واحد مسکونی 20تا 60درصد تخریب و 75راس دام نیز تلف شدند. اصغر پیام با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده به واحد‌های مسکونی، دام‌ها و بخش کشاورزی شهرستان شوط بیش از پنج‌میلیارد ریال برآورد شده، یادآور شد: شهرستان شوط در شمال آذربایجان‌غربی قراردارد که همه‌ساله به‌دنبال بارش شدید باران و تگرگ در فصول بهار و پاییز متحمل خسارت‌های فراوان می‌شود. همچنین به‌دنبال بارندگی‌های چندروز اخیر در شهرستان پلدشت در روستای علینظر سیل جاری شد که باعث قطع ارتباط یک و نیم ساعتی این روستا با شهر پلدشت شد و به150هکتار از اراضی کشاورزی این روستا خسارت وارد کرد که به گفته علی آقازاده بخشدار مرکزی پلدشت، ارزش ریالی این خسارت در حال بررسی است.

آبگرفتگی ‌معابر و اختلال تردد در اردبیل ‌

‌ نفوذ هوای سرد که از چند روز پیش در استان اردبیل حاکم شده و بارش‌های متناوبی را به همراه داشته است، امروز با بارش شدید همراه شد تا آبگرفتگی شدید معابر تردد در مرکز استان را با اختلال مواجه کند. به گزارش مهر، عصر یکشنبه و با آغاز بارش تگرگ و باران در اردبیل طی کمتر از نیم ساعت تمام سطح معابر این شهر با آبگرفتگی مواجه شد تا نشان دهد که سامانه جمع‌آوری آب‌های سطحی و اصول مهندسی آن کارشناسی شده نیست. آلودگی محیط شهری و نیز آلودگی بصری ناشی از این پدیده علاوه بر نارضایتی شهروندان نشان می‌دهد که شهرداری اردبیل در زمینه خدمات رسانی با مشکل مواجه است و باید برنامه‌های مدونی را به‌ویژه در جمع‌آوری اصولی زباله‌های شهری به اجرا بگذارد. سرپرست گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی استان اردبیل با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های نسبتا زیاد در این استان تأکید کرد که این هفته هوای اکثر شهرهای استان بارانی خواهد بود.رسول همتی متذکر شد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان داده بود که با نفوذ یک سامانه‌ مرطوب از روز شنبه بارندگی‌ها در سطح استان آغاز و تا آخر هفته به‌صورت متناوب ادامه خواهد داشت. به گفته وی، بارندگی‌ها در غالب نقاط استان به‌ویژه در بعد از ظهرها و عصر به‌صورت رگباری و گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی شده است.

 

کد خبر 210602

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز