دولت در واکنش به کاهش اعتبارات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس از تغییرات اساسی در روند اجرای این قانون خبر داد.

رحیم ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با بیان اینکه در جلسه‌ دیروز کمیسیون تلفیق اعتبارات مربوط به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با کاهش 70هزار میلیارد تومانی تصویب شد، گفت:

در لایحه بودجه سال92 درآمد 120هزار میلیارد تومانی را برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها پیشنهاد داده بودیم اما در کمیسیون تلفیق رقم 50هزار میلیارد تومان به تصویب رسید. وی افزود: از درآمد 120هزار میلیارد تومانی پیشنهاد شده، 90هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، 15هزار میلیارد تومان برای تولید و همچنین 15هزار میلیارد تومان برای کمک به طرح‌های عمرانی و هزینه‌های جاری که عمدتا مربوط به حقوق کارکنان می‌شد، درنظر گرفته شده بود.

ممبینی با بیان اینکه هنوز ابعاد موضوع باز نشده است، تصریح کرد: در واقع مشخص‌نشده که چه میزان به پرداخت یارانه نقدی، بودجه دولت و تولید اختصاص یابد و چگونگی آزاد‌سازی‌ قیمت حامل‌های انرژی نیز مشخص نیست. وی افزود: هنوز چگونگی اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و میزان پرداخت یارانه نقدی مشخص نیست. همچنین باید روی این رقم تجدید‌نظر شود و درصورتی که بنا باشد قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با این منابع اجرا شود، تغییرات اساسی در روند اجرای آن ایجاد خواهد شد.

کد خبر 210768
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز