چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

گروه شهری: راه‌های مبارزه با گرمایش زمین با این رویکرد که روند اقتصادی کشورها را مختل نکند در کنفرانس بزرگ تغییرات جوی در بانکوک با حضور نمایندگان 120 کشور بررسی می‌شود.

هدف از برگزاری این نشست که سومین نشست همکاری‌های بین‌دولتی سازمان ملل متحد برای مبارزه با تغییرات جوی در سال‌جاری محسوب می‌شود ارائه راهکارهایی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و هزینه آن است.

بنا به گزارش بی‌بی‌سی در بیانیه این همایش که قرار است فردا منتشر شود آمده است اگر کشورها سیاست‌های اعلام شده برای کاهش تولیدی گازهای گلخانه‌ای را فورا به اجرا درآورند روند رو به افزایش گرمایش زمین تا سال 2030 متوقف می‌شود.

این هیأت که مهم‌ترین هیأت سازمان ملل برای مبارزه با گرمایش زمین به‌شمار می‌آید در دو گزارش قبلی خود هشدار داده بود زمین به‌طرز نگران‌کننده‌ای گرم شده و این وضعیت ناشی از عملکرد انسان است.

گزارش‌هایی که نشان می‌داد  گرم شدن زمین، خشکسالی، سیل، توفان، موج گرما و بالا آمدن سطح آب دریاها را درپی دارد.

براساس این گزارش، در سومین بیانیه، این هیأت، راه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای و تأثیر آن بر اقتصاد جهان اعلام می‌شود.

ایجاد صندوق ویژه حمایت از محیط‌زیست

از سوی دیگر منابع خبری از قصد ژاپن برای تخصیص 100 میلیون دلار به‌منظور ایجاد صندوق ویژه‌ای در بانک توسعه آسیا با هدف تأمین مالی طرح‌های زیست‌محیطی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از توکیو خبرگزاری کیودو به نقل از منابع دولتی اعلام کرد کوجی اومی وزیر دارایی ژاپن قصد دارد این خبر را در نشست سالانه بانک توسعه آسیا که از روز جمعه در شهر کیوتو در غرب این کشور آغاز خواهد شد اعلام کند.

این خبرگزاری در ادامه خاطرنشان کرد هدف از ایجاد این صندوق ویژه ترویج استفاده از انرژی‌های پاک همچون انرژی خورشیدی و تشویق به احداث زیرساخت‌های دوستدار محیط‌زیست است.

کد خبر 21090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز