همشهری آنلاین: شورای شهری در مرکز انگلستان قصد دارد 35 خانه متروکه را با قیمت یک پوند به فروش برساند.

خانه

براساس گزارش تلگراف، شورای شهر استوک-آن-ترنت در مرکز انگلستان این‌کار را به منظور جذب 600 نفر جویای مسکن انجام داده‌است تا بتواند با این‌کار علاوه بر خانه‌دار کردن بخشی از این متقاضیان، جانی تازه به خیابان‌های نازیبا و فرسوده این منطقه ببخشد.

براساس داده‌های شورای شهر استوک-آن-ترنت از سال 2011 به بعد درحدود چهار هزار خانه خالی در این منطقه وجود دارند، شهری که به شدت تحت تاثیر سقوط صنعتی قرار گرفته و نرخ بیکاری و جنایت در آن افزایش قابل توجهی یافته‌است. بسیاری از این خانه‌های خالی نیز مورد هجوم خرابکاران قرار گرفته یا طعمه آتش شده‌اند.

با فروش این خانه‌ها،‌هریک با قیمت یک پوند، شورای این شهر قصد دارد روح جامعه را دوباره در این منطقه دمیده و آن را به منطقه‌ای پررونق و اجتماعی تبدیل کند. انتظار می‌رود این محل با طرح جدید شورای شهر به منطقه‌ای سالم و پررونق تبدیل شود.

خانه‌های فرسوده مورد نظر هریک دو تا سه اتاق خواب دارند و قابل سکونتند اما به تعمیر و ترمیم نیاز دارند. خریداران این خانه‌ها موظف می‌شوند تا خانه‌ها را بازسازی کرده و آنها را دوباره قابل سکونت کنند. البته برای این کار وام‌های 30 هزار پوندی نیز درنظر گرفته شده‌است.

از دیگر شرایط خرید این خانه‌های یک پوندی این است که خریدار باید ساکن آن منطقه بوده و برای سه سال آنجا زندگی کرده‌باشد. اگر خانه طی دوره‌ای 10 ساله به فروش برسد درصدی از سود آن به شورای شهر خواهد رسید. خانه خریداری شده نیز باید برای حداقل پنج سال خانه اصلی خریدار باشد.

پیش از این نیز طرحی مشابه در لیورپول اجرا شده بود و خانه‌های فرسوده به قیمت یک پوند برای فروش گذاشته شده‌بودند،‌که این طرح توجه دوهزار متقاضی را به خود جلب کرد.

کد خبر 210916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز