همشهری آنلاین: معاون سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: تنها مشمولان غیر غایب دارای معاذیر موجه، می‌توانند برای ارائه درخواست تمدید تاریخ اعزام به خدمت خود اقدام کنند.

به گزارش مهر، سرهنگ رحمان علیدوست در این باره گفت: مشمولان غیر غایب متقاضی تمدید موعد اعزام باید برای ارائه درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه کنند. در این رابطه حضور شخص مشمول در دفاتر یاد شده الزامی است.

وی با بیان این مطلب که ارائه درخواست مذکور تنها برای یکبار امکان‌پذیر است، گفت: مشمولانی که دارای معاذیر موجه از قبیل بیماری، حادثه‌دیدگی و فوت بستگان درجه یک و ... بوده و به همین سبب توان شرکت در موعد تعیین‌شده برای اعزام به خدمت وظیفه عمومی را ندارند، می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات مربوط به نوع معاذیر، به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در تشریح شرایط تمدید موعد اعزام به خدمت، گفت: مشمولانی که به علت بیماری یا صدمات جسمانی وارده ناشی از حوادث و سوانح، قادر به اعزام به خدمت در موعد مقرر نیستند و بیماری و مصدومیت آنان مورد تأیید پزشک معتمد سازمان وظیفه عمومی است و همچنین مشمولانی که یکی از بستگان درجه یک نسبی و سببی آنها از قبیل همسر فرزند، پدر، مادر، ‌برادر، خواهر و پدر و مادر همسر فوت کرده باشد از زمان فوت آنان، اعزام مشمول به تعویق می‌افتد.

وی افزود: همچنین مشمولانی که به علت بروز بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و یا وقوع حوادث مانند سقوط هواپیما، آتش‌سوزی و ... ، ‌خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده آنان از قبیل پدر، مادر، همسر و فرزند به طور جدی آسیب‌دیده یا منزل مسکونی آنان بیش از 50 درصد خسارت دیده باشد با ارائه مدارک و مستندات معتبر، موعد اعزام آنان نیز به تعویق می‌افتد.

سرهنگ علیدوست درباره سایر واجدین شرایط تمدید موعد اعزام به خدمت نیز گفت: پذیرفته‌‌شدگان قطعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (داخل و خارج از کشور) که زمان ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان بعد از موعد اعزام باشد، همچنین دارندگان برگ آماده بخدمت به تاریخ‌‌های مرداد، شهریور و دی ماه هر سال که منتظر اعلام نتیجه آزمون‌ مراکز سنجش آموزش عالی هستند، می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته در خصوص تعویق موعد اعزام استفاده کنند.

وی افزود: ورزشکاران تیم‌های ملی با درخواست فدراسیون مربوط جهت اعزام به مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی و همچنین مشمولانی که در حال گذراندن مراحل نهایی گزینش و استخدام در نیروهای مسلح هستند، در صورت تأیید موضوع از سوی سازمان مربوطه نیز در شمول تمدید موعد اعزام قرار خواهند داشت.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی خاطرنشان کرد: موعد اعزام به خدمت مشمولان متأهلی که دارای شرایط خاص از قبیل تولد فرزند، بیماری شدید همسر و فرزند و ... هستند و همچنین مشمولانی که قصد تشرف به حج تمتّع را دارند نیز به تعویق می‌افتد.

کد خبر 210926
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز