چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تشکیلات‌کننده به درآمدهای نامشروع درمصر، حسنی مبارک رییس جمهور مخلوع این کشور رابه منظور بازجویی در اتهامات وارده به او مبنی بر سوء استفاده از قدرتش جهت کسب ثروت، 15 روز بازداشت کرد.

حسنی مبارک

به گزارش ایرنا، یک منبع حقوقی در تشکیلات مذکور، اظهار داشت که قاضیان دیروز به بیمارستان زندان مرزعهˈطرهˈ که مبارک در آن بستری است، رفتند تا او را از گزارش‌هایی که کارشناسان دستگاه رسیدگی به در آمدهای نامشروع، در ارتباط با ثروتی که او و خانواده‌اش در دورانی ریاست جمهوری‌اش به دست آورده بود، مطلع سازند و بازجویی‌های خود را در این زمینه آغاز کنند.

این بازجویی‌ها با حضور بازجویان تشکیلات مذکور و ˈفرید الدیبˈ وکیل مدافع او در بیمارستان آغاز شد.

براساس گزارش‌هایی که بازجویان دستگاه رسیدگی به ثروت‌های نامشروع آن را تهیه کرده بودند، تعداد زیادی آپارتمان، ویلا، خانه‌های ساحلی و زمین‌های زراعی در استان‌هایˈ الفیومˈ ، ˈالزقازقˈ ، ˈاسکندریهˈ و ˈالجیزهˈ به نام وی ثبت شده که با سوء استفاده ازقدرتش آن‌ها را به دست آورده است.

همچنین بر بنا بر این گزارش، مبارک در دوره حکومتش هدایای گران قیمتی از جمله ساعت‌های طلا و کروات و ظروف طلا، از سوی موسسه روزنامه نگاران الاهرام، دریافت کرده بود.

این درحالی است که حسنی مبارک با رد اتهامات وارده،تأکیدکردکه از مقام و منصبش برای رسیدن به ثروت سوء استفاده نکرده و مدام در جواب بازجویان می گفت: من چیزی نمی‌دانم ، اینگونه نبوده است.

مبارک درباره پسرانش نیز گفت که آنها در شرکت های خصوصی کار می کردندو از راه های مشروع و قانونی به ثروت و دارایی دست یافتند.

درپایان یک منبع حقوقی دراین تشکیلات گفت که رییس جمهور مخلوع مصر پیشتر نیز به 15 روز بازداشت جهت بازجویی درباره اموالش محکوم شده بود و این دستگاه پس ازحکم حبس مجدد وی،می تواند مدت بازداشت وی را به منظور بازجویی تا 30 روز دیگر افزایش دهد.

کد خبر 210978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز