همشهری آنلاین: مدیر کل نظارت و ارزیابی وزارت علوم درباره آخرین وضعیت رتبه بندی دانشگاههای غیردولتی به 210 موسسه ای اشاره کرد که در این رتبه بندی شرکت نکردند و درباره جایگاه این موسسات در رتبه بندی توضیحاتی داد.

رضا عامری در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین رتبه بندی صورت گرفته برای موسسات غیردولتی-غیرانتفاعی، اظهار داشت: رتبه بندی این موسسات در وزارت علوم نهایی شد اما به علت حجم بالای داده ها، مقرر شد کمیته ای در دفتر نظارت و ارزیابی یک بار دیگر این اطلاعات را ارزیابی کند که این اقدام هم به اتمام رسید.

وی درباره تعداد موسساتی که در این رتبه بندی شرکت کردند، اظهار داشت: 210 موسسه در این رتبه‌بندی شرکت نکردند و تنها اطلاعات 180 موسسه ثبت شد، آن دسته از موسساتی که اطلاعاتشان را وارد نکرده یا از نظر ما داده های ناقصی را ارائه دادند در رتبه بندی پایین تر از حد انتظار قرار می گیرند.

سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، با اشاره به ارائه مدل شهریه برای موسسات غیردولتی، اظهار داشت: شهریه واحدهای نظری و واحدهای عملی پس از این رتبه بندی کاملاً تغییر خواهد کرد، همچنین موسسات طبق معیارهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، زیرساختی، مدیریتی و تشکیلاتی از یکدیگر متمایز می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، تغییرات نهایی اعمال شده برای پذیرش دانشجو در این موسسات تا پیش از صدور دفترچه انتخاب رشته کنکور 92 به اطلاع داوطلبان کنکور می‌رسد.

کد خبر 211431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز