همشهری آنلاین: مدیرکل امور مرزی استانداری خوزستان گفت: با توجه به شرایط هوای این استان، ساعات کار مین‌زدایی در مناطق عملیاتی در فصل گرما کاهش می‌یابد ولی با این وجود تلاش می‌شود که کار مین‌زدایی در مناطق آلوده تا پایان سال به اتمام برسد.

مین‌گذاری

عبدالرحیم ناطقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف مین‌زدایی، گروه‌های بسیاری پای کار هستند و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری یا ابتدای سال آینده، عملیات مین‌زدایی همه زمین‌های آلوده به مین خوزستان به پایان برسد.

وی ادامه داد: تیمی برای تسریع در عملیات مین‌زدایی در استان در حال تشکیل است و آخرین بررسی‌ها برای تعیین اراضی آلوده به مین انجام می‌شود و پس از آن می‌توان مساحت کل اراضی را تعیین کرد.

ناطقی ادامه داد: با توجه به این‌که برخی اراضی آلوده پاک‌سازی‌شده در خوزستان نیاز به پاک‌سازی مجدد دارند بنابراین تعیین رقم خاص مساحت زمین‌های آلوده به مین در استان خوزستان به طور دقیق دشوار است.

به گفته وی، بعضی از اراضی به عمق‌یابی بیشتری نیاز دارند تا برای کارهای صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. بعضی از اراضی ملی و باتلاقی نیز شرایط خاصی دارند و باید پاک‌سازی در عمق بیشتری انجام شود. در این اراضی، حرکت شن‌های روان موجب دفن شدن مین‌ها در عمق بیشتری می‌شود.

کد خبر 211469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز