همشهری آنلاین: هرمان فان رومپوی رئیس شورای اروپا روز یکشنبه به انریکو لتا نخست وزیر جدید ایتالیا تبریک گفت و وعده داد اتحادیه اروپا از تلاش های این کشور برای اجتناب از ورشکستگی حمایت خواهد کرد.

italy eu

به گزارش واحد مرکزی خبر، فان رومپوی در بیانیه ای که پس از تحلیف دولت ائتلافی ایتالیا منتشر شد، اعلام کرد: «من دوست دارم تشکیل دولت جدید را به نخست وزیر انریکو لتا به گرمی تبریک بگویم».

وی افزود: «من مطمئنم با مدیریت وی (انریکو لتا)، انگیزه قوی برای ثبات سیاسی در ایتالیا وجود خواهد داشت».

فان رومپوی تاکید کرد لتا «و دولت وی از حمایت کامل موسسات اروپایی برای ادامه اصلاحات لازم به منظور رشد و اشتغال زایی برخوردار خواهند بود».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، ایتالیا درگیر بدترین رکود اقتصادی خود در بیست سال گذشته است و مجادله شدیدی که تشکیل دولت ایتالیا را به مدت بیش از دو ماه به تعویق انداخت، شرکای اروپایی این کشور را نگران کرده بود.

دبیر حزب اتحادیه شمال ایتالیا : دولت جدید این کشور عمر طولانی نخواهد داشت

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری ایتالیایی زبان آنسا، روبرتو مارونی دبیر حزب اتحادیه شمال ایتالیا در مصاحبه با خبرنگاران درباره دولت جدید این کشور به رهبری انریکو لتا گفت: «به نظر من این دولت عمر طولانی نخواهد داشت».

مارونی گفت: دولت لتا نماینده اتحادیه شمال نبوده و از قبل موضع گیری ها و پیشنهاد هایی ارائه داده است که به عقیده من این پیشنهاد ها و موضع گیری ها بویژه درباره مهاجرت،‌ بسیار منفی است.

وی ادامه داد: اگر دوشنبه این هفته پاسخی قانع کننده درباره دیدگاه هایمان دریافت نکنیم،‌ اتحادیه شمال بطور یقین در مخالفت با این دولت خواهد بود.

کد خبر 211528
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز