همشهری آنلاین: نمایشگاهی از نقاشی های زنده یاد ابراهیم صاحب اختیاری با عنوان «دیار آرزوها» در گالری ساربان برپا خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه که شامل 25 اثر از این هنرمند است با تکنیک رنگ روغن روی بوم در ابعاد مختلف از حداقل سایز 50*70 تا حداکثر سایز 100*100 خلق شده، عصر جمعه 13 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود.

مرحوم ابراهیم صاحب اختیاری متولد 1336 شیراز است. وی فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا بود و بیش از 25 سال در عرصه هنر نقاشی به فعالیت پرداخت.

تدریس در مراکز هنری و برپایی نمایشگاه های متعدد فردی و گروهی در داخل و خارج کشور از جمله فعالیت های او به شمار می‌رود.

صاحب اختیاری در13 اردیبهشت سال 1388 چشم از جهان فروبست.

از دیگر فعالیت های هنری این هنرمند برپایی 10 نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از 50 نمایشگاه گروهی در ایران و خارج از کشور، برگزیده اولین و دومین دوسالانه نقاشی در سال‌های 70 و 72، تقدیر شده در سومین دوسالانه نقاشی سال 1374 می‌باشد.

صاحب اختیاری از مستند سازی طبیعت و ساخت و ساز اشیا پرهیز می‌کرد و آنچه برای او اهمیت داشت، برداشت شخصی وی از موضوعات بود.

در واقع نقاش احساس خود از طبیعت و لحظه های آن را تصویر می‌کرد نه خود طبیعت را.

در این زمینه وی به پرداخت یکدستی در کارهایش دست می‌یافت.

نوع رنگهای به کار رفته و طریقه به کارگیری آنها در سراسر آثارش یکسان است از این رو نقاش به بیانی ویژه که خاص اوست دست یافته است.

افتتاحیه این نمایشگاه که همزمان با چهارمین سال درگذشت اوست، از سوی نگارخانه ساربان به یاد و خاطره این هنرمند تقدیم شده است.

این نمایشگاه تا 23 اردیبهشت ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این آثار همه روزه به جز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند و یا با تلفن 88504226 تماس بگیرند.

کد خبر 211650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز