همشهری آنلاین: سردبیر خبرگزاری «پن افریکن» می‌گوید وقوع توفان سندی که ماه اکتبر ویرانی‌هایی در ساحل جرسی و شهر نیویورک به جا گذاشت «ناتوانی» دولت امریکا در رویارویی با چنین حوادثی را نشان می‌دهد.

sandy storm

به گزارش شبکه  پرس تی وی، واشنگتن پست، طوفان سندی بزرگترین طوفان ثبت شده در اقیانوس اطلس و از نظر هزینه‌ای نیز دومین طوفان اقیانوس اطلس در تاریخ امریکا به شمار می‌رود و تنها هزینه‌های طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ میلادی از آن پیشی گرفته است.

با گذشت ۶ ماه از وقوع طوفان سندی در ساحل شرقی امریکا هنوز ده‌ها هزار نفر از مردم این منطقه بی‌خانمان هستند و بازسازی مناطق آسیب دیده به کندی صورت می‌گیرد.

ابویامی ازیکیوه روز یک‌شنبه (۸ اردیبهشت) در گفتگو با بخش امریکای پایگاه اینترنتی پرس تی‌وی تاکید کرد :«طوفان سندی که اواخر سال گذشته میلادی، نیویورک را تحت تاثیر قرار داد تصویر آشکاری از ناتوانی دولت ملی امریکا در برخورد با این نوع حوادث و بلایا را ارائه می‌کند.»

به گزارش وال استریت ژورنال و بر اساس برآوردهای کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی ۳۹ هزار خانواده در این منطقه هنوز فاقد خانه و کاشانه هستند. علاوه بر این، در نیویورک نیز بیش از ۲۵۰ خانواده هنوز در هتل‌ها ساکن هستند یا با خویشاوندان خود زندگی می‌کنند و یا به طور موقت جایی را برای سکونت اجاره کرده‌اند.

ازیکیوه افزود :«بسیاری از افرادی که به کار امدادرسانی به قربانیان طوفان سندی مشغول هستند افرادی داوطلب هستند (مثلا) افرادی از جنبش تصرف وال استریت که سازمان دیگری موسوم به تصرف سندی تاسیس کرده‌اند.»

وی خاطرنشان کرد :«این مساله باید در داخل امریکا تصحیح شود چرا که ما با تشدید این نوع رویدادهای موسوم به بلایای ملی مواجهیم. باید سازوکار و نظامی وجود داشته باشد تا به بسیاری از مردم امدادرسانی شود.»

کد خبر 211679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز