سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشجویان غیربورسیه ایرانی مجبورند نامه ارزی خود را یک بار در نمایندگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور و یک بار هم در وزارت امور خارجه برای ارائه به بانک و دریافت ارز مورد نیاز، تایید کنند.

به گزارش مهر، برخی دانشجویان غیربورسیه با ارسال نامه های جداگانه‌ای از مشکلات خود در ارتباط با این تصمیم وزارت امور خارجه و در خصوص دوبار تایید نامه ارزی خبر می‌دهند.

این دانشجویان در نامه ای به حسن مسلمی نائینی، معاون بورس وزارت علوم اعلام کردند که وزارت امور خارجه با دریافت مبلغ 10 هزارتومان نامه های ارزی را که یک بار در نمایندگی جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر به تایید رسیده، بار دیگر تایید می کند و هیچ دلیلی برای این اقدام از سوی این وزارتخانه عنوان نشده است.

مسلمی با بیان اینکه پیش از این نامه های ارزی یک بار و آن هم در نمایندگی ایران امضا می‌شد، به این اقدام وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: بانکها نامه ارزی دانشجویان را قبول ندارند و به غیربورسیه ها تاکید می‌کنند بدون دریافت تایید وزارت امور خارجه هیچ ارزی به آنان تعلق نمی گیرد و هنوز مشخص نیست چرا وزارت امور خارجه این رویه را در پیش گرفته است.

وی افزود: معاونت بورس در 12 شهر کشور، توزیع معرفی نامه های ارزی را برای غیربورسیه ها گسترش داد که دانشجویان یا خانواده هایشان مجبور نشوند به تهران بیایند اما وزارت امور خارجه راه سخت تری برای این دانشجویان در پیش گرفته است.

مسلمی خاطرنشان کرد: این اقدام بانک‌ها و وزارت امور خارجه خشم و اعتراض غیربورسیه‌ها را به دنبال دارد.

کد خبر 211808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز