مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی معاونت اجتماعی شهرداری تهران از تهیه GIS اجتماعی فرهنگی برای شهر تهران به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس بلدیه خبر داد.

نامدار صداقت، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی معاونت اجتماعی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: اطلس اجتماعی و فرهنگی شهر تهران در حال تهیه است و به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس بلدیه تا پایان سال جاری پنج جلد از مجموعه کتب این اطلس آماده خواهد شد.

وی با بیان ویژگی های این اطلس افزود: طی یک پروژه سه ساله، GIS اجتماعی و فرهنگی تهران در 80 شاخص بررسی میشود و با تهیه مشخصات اماکن اجتماعی و فرهنگی و وارد کردن آن به نرم افزار، به نقشه‌های جغرافیایی منتقل خواهد شد.

صداقت در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر حدود 30 هزار رکورد اطلاعاتی وارد و تلاش شده تا سه عنصر جغرافیا، جمعیت و شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی با هم مطابقت داده شود.

وی افزود: از مجموعه این عناصر، نقشه‌ای تهیه می‌شود که بیانگر وضعیت فرهنگی اجتماعی شهر تهران است و مبنای برنامه ریزی‌، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی برای آینده شهر خواهد بود.

صداقت با اشاره به جزئیات این اقدام گفت:  فاز اول این برنامه در ارتباط با مساجد، مدارس و مراکز اجتماعی و فرهنگی وابسته به شهرداری در حال تهیه است و تاکنون 30 درصد از پروژه نیز انجام شده است.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی معاونت اجتماعی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که در فازهای بعدی ، این اقدام در همه زمینه‌های مرتبط با شناخت وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرتهران، تسری یابد.

کد خبر 21212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز