همشهری آنلاین: به دنبال افزایش درگیری‌های بین نیروهای پلیس عراق و عناصر ارتش مهدی در نجف، قانون منع آمد و شد در این شهر اعمال شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ الشرق قطر، مقامات امنیتی شهر نجف اعلام کردند که به دنبال درگیری بین نیروهای پلیس عراق با عناصر ارتش المهدی(بازوی نظامی مقتدا صدر) که به مجروح شدن دو نیروی پلیس منجر شد در این شهر تا اطلاع ثانوی قانون منع آمد و شد اعمال شده است.

این منابع تاکید کردند که درگیری‌ها در میدان "انقلاب بیستم" در مرکز شهر نجف روی داد و علت آن نیز حمله‌ی محافظان شیخ صلاح العبیدی، یکی از اعضای گروه صدر به گشتی حامل نیروهای عراقی است.

یک مقام گروه صدر نیز اظهار داشت، پلیس عراق به خودروی حامل العبیدی تیراندازی کرده و به هنگام ورود وی به نجف او را مورد اهانت قرار داده است. منابع شهر نجف تاکید کردند که پلیس عراق پیش از این به العبیدی که یکی از رهبران برجسته دفتر صدر محسوب می‌شود، هشدار داده بود که وارد این شهر نشود.

براساس این گزارش نیروهای امنیتی نجف تدابیر شدیدی را در این شهر اتخاذ کرده‌اند.

پایگاه اینترنتی الجزیره نیز از درگیری بین شبه نظامیان شیعه در بغداد و نجف خبر داد.

براساس این گزارش ایجاد درگیری بر اثر حمله‌ی عناصر ارتش مهدی به دفاتر مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در بغداد و نجف روی داد.

عناصر ارتش المهدی با آر پی چی و بمب‌های دستی و همچنین تیراندازی دفاتر مجمع اعلای انقلاب اسلامی عراق را هدف قرار دادند.

کشته و مجروح شدن 14 سرباز آمریکایی

از سوی دیگر ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که پنج تن از نیروهایش در حوادث متفرقه در بغداد طی 48 ساعت گذشته کشته و 9 تن مجروح شدند.

ارتش آمریکا همچنین از مجروح شدن یکی از فرماندهان برجسته‌اش در الاعظمیه خبر داد.

در بیانیه‌ی ارتش ‌آمریکا آمده است که به رغم تاثیر طرح امنیتی بغداد در کاهش کشتارهای مذهبی، حملات علیه نیروهای آمریکایی با افزایش رو به رو بوده است به طوری که طی ماه آوریل حدود 69 حمله علیه نیروهای آمریکایی صورت گرفته و کشته شدن 104 سرباز در این ماه را موجب شد که آن را به خونبارترین ماه برای آمریکایی‌ها تبدیل کرد.

ارتش آمریکا هم چنین روزشنبه 15 اردیبهشت اعلام کرد نیروهای به رهبری آمریکا 33 شبه نظامی مظنون را در جریان جستجوی خانه به خانه در لطیفیه دستگیر کرده‌اند.

ارتش آمریکا اعلام کرد تیمی از نیروهای آمریکایی و عراقی این مظنونان را در 26 آوریل در لطیفیه در 30 کیلومتری جنوب بغداد دستگیر و برای بازجویی‌های بیشتر در حبس نگاه داشتند.

ارتش آمریکا هم چنین از یافتن یک کامیون حاوی مواد منفجره در جنوب بغداد خبر داد.

پلیس عراق نیز امروز اعلام کرد جسد پنج افسر پلیس که با گلوله کشته شده بودند در مرکز عراق یافت شد. اجساد این پنج تن که ملبس به پوشش غیر نظامی بودند در خارج از شهر بیجی، 250 کیلومتری شمال بغداد یافت شد.

کارت هویت آنها نشان داد آنها متعلق به شهر رمادی بودند.

در همین حال از رهبر شاخه‌ القاعده در عراق که گفته شده در درگیری‌های داخلی در هفته گذشته کشته شده، یک نوار صوتی بر روی وب سایت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نوار صوتی درگیری‌های داخلی گزارش شده میان شبه نظامیان سنی عرب که گفته شده در آن ابوایوب المصری، رهبر شاخه‌ القاعده در عراق کشته شده، رد شده است.

این صدای پخش شده اعلام کرد: آنچه که شما در اخبار کانال‌های ماهواره ای درباره‌ی درگیری‌ میان ما و گروه‌های جهادگر یا افراد سنی و عرب شنیده‌اید، دروغ و ساختگی است. این اقدام تلاشی بی‌فرجام برای ایجاد دو دستگی در سطوح مختلف جهادگران است.

این در حالی است که مقامات عراقی اعلام کرده بودند در حال تحقیق درخصوص گزارش‌هایی هستند که از مرگ المصری در درگیری‌های داخلی میان گروه‌های شبه نظامی خبر داده است.

ارتش آمریکا اعلام کرد نمی‌تواند مرگ فرمانده القاعده را تایید کند و مقامات عراقی نیز اذعان کردند آنها به جسد وی دست نیافته‌اند.

دولت اسلامی عراق - گروه شبه نظامی سنی ائتلاف القاعده - تاکید دارد مصری هنوز زنده است.

از سوی دیگر سه گروه شبه نظامی سنی رقیب به ظاهر در رویارویی با القاعده اعلام کردند آنها به نیروهایی در جبهه‌ رقیب دولت اسلامی پیوسته‌اند.

این گروه جدید در بیانیه‌ای اینترنتی اعلام کرد: توافقی میان ارتش اسلامی در عراق، ارتش مجاهدین و انصار السنه به منظور تشکیل یک جبهه متحد برای رویارویی با چالش‌ها‌ی محلی، منطقه ای و بین‌المللی حاصل شده است.

کد خبر 21234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز