همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید براینکه در سال 92 توسعه دوچرخه سواری در پایتخت با جدیت دنبال می‌شود گفت: در مجموع امسال حدود 5 میلیارد تومان برای توسعه دوچرخه سواری در تهران اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: بودجه پیش بینی شده برای دوچرخه سواری امسال عمدتا به خرید و نصب خانه‌های دوچرخه و خرید دوچرخه‌های جدید اختصاص خواهد یافت.

وی از عقد قرار داد ساخت دوچرخه با تولید کننده‌های داخلی نیز خبر داد و گفت: امید است در ۳ ماهه اول سال دوچرخه‌های جدید داخلی و خارجی وارد شهر شوند تا بتوانیم امکان استفاده از دوچرخه را برای تعداد بیشتری از شهروندان فراهم کنیم.

تشکری هاشمی ادامه داد: کاهش ترافیک، کاهش مشکلات مربوط به جای پارک وپارکینگ، صرفه جویی‌های اقتصادی، کاهش ریسک تصادفات رانندگی، کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش سلامت مسافران وکمک به شبکه حمل ونقل عمومی، ازجمله مزیتهای گسترش دوچرخه سواری درشهری شلوغ وپرتردی مانند تهران است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در تلاشیم که تعداد خانه‌های دوچرخه در سطح شهر تهران را افزایش دهیم تا در تمام نقاط شهر به حد کافی دوچرخه در اختیار شهروندان قرار گیرد و به مرور دوچرخه سواری به یکی از مدهای حمل و نقل در پایتخت تبدیل شود.

 

کد خبر 212349
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز