شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت در نظر دارد در توزیع سهام عدالت بخشهای سودآور را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

به گزارش ایرنا، مسلم میرزاپور در جمع خبرنگاران رسانه‌های همگانی گیلان در رشت، افزود: ‪ ۷۰۰‬هزار فرهنگی مشمول طرح ارتقاء شغلی شدند که ‪ ۵۰۰‬هزار ریال افزایش حقوق دارند.

وی گفت: همچنین فرهنگیانی که سقف دریافتی آنان از سه میلیون ریال کمتر است بیش از ‪ ۸۰۰‬هزار ریال افزایش حقوق و فرهنگیانی که حقوق دریافتی آنان سه میلیون ریال به بالا است به طور میانگین ‪ ۵۰۰‬هزار ریال افزایش حقوق در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر چهار کمیته شامل کمیته "مسکن"، "مصرف"، "ارتقاء و منزلت" و "اقتصاد و رفاه" زیر نظر معاون اول رییس جمهوری برای فرهنگیان فعالیت می‌کنند.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد که این کمیته‌ها با تلاش‌هایی که می‌کنند، بتوانند حرف‌های جدید را برای جامعه فرهنگیان ارایه دهند.

وی با اشاره به این مطلب که در تعاونی مسکن فرهنگیان وام‌ها را افزایش دادیم، افزود: علاوه بر این، دولت وزارت مسکن را موظف کرده که در طول چهار سال، ‪ ۶۰‬هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان آماده کند.

وی بازنشستگان فرهنگی را پیشکسوتان جامعه فرهنگیان دانست و اظهار داشت:
آموزش و پرورش مجوزی را از دولت گرفت که برای تدریس از تجربه‌های گرانسنگ این قشر استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: استخدام فرزندان فرهنگی در آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد اما آنها نیز مانند بقیه باید شرایط استخدامی را بگذرانند.

به گزارش ایرنا، میرزاپور با اشاره به احیاء معاونت پرورشی افزود: شناخت و پرورش استعدادها به این معاونت بستگی دارد که می‌تواند دانش‌آموز را به خودباوری هدایت کند.

وی یادآور شد: احیاء معاونت پرورشی از تصویب مجلس گذشته و به دولت ابلاغ شده و دولت نیز آن را به وزارتخانه اعلام کرده است.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نیروی آموزش باید هنر تدریس را داشته باشد و با تخصص معلمی برای کار آموزش، خدمت کند.

وی افزود: به همین دلیل کلیه مراکز عالی شامل تربیت معلم و آموزشکده‌ها را تبدیل به مجمتع آموزش عالی کردیم.

کد خبر 21245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز