همشهری آنلاین: حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه و بیم سرمایه گذاران از افزایش تنش در خاورمیانه همچنین بهبود عملکرد وال استریت آمریکا به علت انتشار آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا روز دوشنبه به افزایش بهای نفت در بازار آسیا منجر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژوئن با نود و شش سنت افزایش به نود و شش دلار و پنجاه و هفت سنت در هر بشکه رسید و بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه با هفتاد و نه سنت افزایش به یکصد و چهار دلار و نود و هشت سنت رسید.

کلی تئو تحلیلگر اقتصادی سنگاپور معتقد است بهای نفت خام تا زمان آرام شدن تنش ها در خاورمیانه که پیرامون درگیری سوریه شکل گرفته و سبب نگرانی معامله گران نفتی است همچنان بالا خواهد ماند.

اسرائیل دیروز یکشنبه در کمتر از چهل و هشت ساعت از نخستین حمله خود به سوریه دومین حمله را به نزدیک دمشق انجام داد.

یک مسئول اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود مدعی شد این حمله ها را با هدف جلوگیری از انتقال سلاح به حزب الله لبنان انجام می دهد.

بهای نفت خام هفته گذشته نیز تحت تاثیر کاهش غیر منتظره بیکاری در آمریکا در ماه آوریل و دلگرم شدن بازار نسبت به دورنمای میزان مصرف نفت خام در این کشور سیر صعودی یافت و هم اینک تحت تاثیر تحولات ژئوپلیتیک منطقه خاورمیانه در روزهای اخیر بهای نفت خام همچنان رو به افزایش است.

کد خبر 212852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز